افزایش دوچرخه های جدید تاپایان امسال و اوایل سال آینده در ایستگاه های دوچرخه سطح شهر

پایگاه خبری ارخبر-تبریز:

عاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تبریز:

افزایش دوچرخه های جدید تاپایان امسال و اوایل سال آینده در ایستگاه های دوچرخه سطح شهر

 معاون حمل و نقل شهردارتبریز، از افزایش تعداد دوچرخه های موجود در ایستگاه های سطح شهر با طرح های جدید خبر داد.

به گزارش ارک خبربه نقل از شهریار، مهدی یوسفی در این باره گفت: در حال حاضرحدود80دستگاه دوچرخه در ایستگاه های شهروجود دارند که معاونت حمل و نقل در نظر دارد تعداد این دوچرخه ها را تا پایان سال و همچنین اوایل سال آینده، تا دو برابر افزایش دهد.

وی همچنین با اشاره به تعداد ایستگاه های فعال در نقاط مختلف شهر، اظهار داشت: در حال حاضر، 5ایستگاه دوچرخه سواری در شهر ایجاد شده اند که با توجه به لزوم ترویج حمل و نقل پاک و استفاده از دوچرخه، تعداد آن ها نیز باید افزایش یابد.

معاون حمل و نقل شهردارتبریز، زمینه نحوه استفاده این دوچرخه ها نیز، تصریح کرد: شهروندان محترم می توانند دوچرخه هایی را که از یک ایستگاه تحویل میگیرند در ایستگاه بعدی تحویل دهند؛ علاوه بر آن، از اوایل سال آینده ایستگاهها به صورت هوشمند و بدون اپراتور اداره خواهند شد و تمامی شهروندان با استفاده از کارت شهروندی می توانند دوچرخه ها را تحویل گرفته و در ایستگاههای بعدی تحویل دهند.

یوسفی ادامه داد: در کنار ایستگاههای دوچرخه،  معاونت حمل ونقل در جهت توسعه فرهنگ دوچرخه سواری احداث پارکهای ویژه دوچرخه سواری را در دستور کار خود قرار داده است که در این پارکها علاوه بر آموزش دوچرخه سواری توسط مربیان مجرب و خود والدین ، محل هایی نیز برای اجرای حرکات نمایشی و هیجانی ایجاد خواهد شد.

وی متذکرشد: برنامه های معاونت برای اواخر بهار سال آینده، این است که نمایشگاه حمل ونقل سبز ایجاد کرده و در این نمایشگاه انواع حمل ونقل پاک از جمله موتورهای برقی، خودروهای برقی و دوچرخه های معمولی یا هیبریدی را معرفی کند.

وی در پایان افزود: شهروندان عزیز می توانند برای اطلاع از شرایط ثبت نام به سایت معاونت حمل ونقل و ترافیک مراجعه کنند و یا با حضور در ایستگاه های دوچرخه واقع در باغ فجر، میدان ساعت، چهارراه آبرسان، بلوار شهید باکری، ایستگاه مترو خیام و بلوار شهید باکری، ایستگاه مترو سهند از شرایط ثبت نام باخبر شوند.

 

دکمه بازگشت به بالا