اختصاص سه هزار هکتار از اراضی خنج به کشت محصولات جالیزی

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

بستان اسلامی، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ازابتدای دی ماه 95 تا کنون کشاورزان در یک هزار و 850 هکتار از اراضی آبی شهرستان خنج با استفاده از پوشش پلاستیک برای مقابله با سرما به 2 روش تونلی و سطحی، محصولات جالیزی خارج از فصل مانند هندوانه، خیار سبز، خربزه احمدی (شمام)، طالبی و گوجه فرنگی کشت کرده اند.
وی بیان داشت: سطح زیر کشت این محصولات تا پایان بهمن ماه جاری به سه هزار هکتار خواهد رسید.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج ادامه داد: متوسط تولید هندوانه و خربزه در این شهرستان 45تن در هر هکتار، خیار سبز 25تن و گوجه فرنگی 80 تن است و برآورد می شود در بهار سال آینده، 100 هزار تن محصول تولید و به بازار عرضه شود.
اسلامی بیان کرد: با هدف صرفه جویی در مصرف آب، همه مزارع به روش قطره ای و تحت فشار آبیاری می شود و تلاش بر این است که با استفاده از کودهای دامی و بکارگیری کمترین سموم دفع آفات نباتی، این محصولات به صورت سالم و طبیعی تولید شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج اظهار داشت: این شهرستان با تولید 200 هزار تن انواع محصولات جالیزی خارج از فصل، قطب تولید این محصولات در استان فارس به شمار می آید.
اسلامی گفت: این محصولات از نیمه دوم فروردین تا پایان اردیبهشت، برداشت و علاوه بر فارس به بازار مصرف استان های اصفهان یزد و تهران نیز عرضه و حتی به خارج از کشور نیز صادر می شود.
شهرستان خنج در فاصله 265 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
7367 /6118
خبرنگار: عبدالله اعظمی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا