بانه پربارش ترین شهر کردستان در شبانه روز گذشته بود

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

بهرام چاره خواه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امواج ناپایدار ضعیف از روز جمعه وارد منطقه ما شده بود و در شبانه روز گذشته بیشترین بارش برف در بانه به میزان سه سانتیمتر بود.
وی اضافه کرد: در همین مدت بارش ها در سقز و مریوان نیز به ترتیب 1.5 و نیم سانتی متر گزارش شده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: این امواج ناپایدار تا صبح روز دوشنبه در استان فعال بوده و با خروج آنها تا روز پنجشنبه جوی آرام در کردستان حاکم می شود.
وی اظهار کرد: با خروج این امواج دمای هوا کاهش پیدا می کند و مه صبحگاهی پدیده غالب در منطقه خواهد بود.
چاره خواه با اشاره به کاهش نسبی دمای هوای استان افزود: در شبانه روز گذشته زرینه با دمای منفی 11 درجه سردترین و روستای سلین هورامان با 11.6 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه استان بودند.
به گفته وی در همین مدت حداقل و حداکثر دمای هوای سنندج مرکز استان کردستان به ترتیب منفی3.4 و 9.8 درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است.
مدیر راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان نیز گفت: با تلاش راهداران استان تمامی گردنه ها و راه های برف گیر، نمک پاشی و برف روبی شده است.
محمد راشد مدرس گرجی افزود: در این مدت 600 تُن نمک پاشی و 400 کیلومتر از راه های استان برف روبی شده است.
وی با قدردانی از تلاش راهداران استان افزود: هم اکنون تردد در تمامی راه های استان بدون مشکل وجود دارد.
مدرس گرجی به رانندگان توصیه کرد قبل از سفر و تردد در جاده ها خودرو خود را به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی تجهیز کنند.
مدیر راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: هم اکنون 700 مامور راهدار در 30 راهدارخانه ثابت و سیار برای ارایه خدمات به رانندگان در جاده های این استان مستقر شدند.
به گفته وی، رانندگان برای جلوگیری از وقوع مشکل قبل از آغاز سفر با استفاده از سامانه گویای ١٤١ مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از آخرین وضعیت راه ها مطلع شوند.
طول شبکه راه های کردستان هفت هزار و 834 کیلومتر بوده که از این مقدار 6 هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.
3020/1904
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا