احداث بیمارستان شهر خوسف از اولویت های شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی است

پایگاه خبری ارک خبر-خراسان جنوبی:

پیرو دستور استاندار خراسان جنوبی مبنی بر حل مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان خوسف و در راستای سیاست های فرمانداری و بازدیدهای دوره ای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی؛ اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از مرکز بهداشت و محل احداث پایگاه اورژانس ۱۱۵ ماژان بازدید و در جلسه ای در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان خوسف مباحث ومشکلات عمده حوزه بهداشت ودرمان این شهرستان را مورد بررسی قرار دادند.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی و به نقل روابط عمومی فرمانداری شهرستان خوسف ، دکتر قائمی در این جلسه ضمن ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در سطح استان علیرغم کمبود اعتبارات تصریح کرد: تکمیل وتجهیز بیمارستانها وکادر پزشکی جزو اولویت های دانشکاه علوم پزشکی است که امیدواریم در مورد بیمارستان شهرخوسف نیز از محل اعتبارات داخلی به نیاز مردم شهرستان مبنی بر تکمیل این بیمارستان توجه شود.
وی با بیان اینکه قطعاً تلاش مسئولین استان تکمیل و راه اندازی این بیمارستان بوده است گفت: پس از تخصیص اعتبارات مورد نیاز بیمارستان تکمیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه اعتبار پایگاه اورژانس ۱۱۵ ماژان تخصیص داده شده است افزود: جهت اخذ مجوز راه اندازی یک پایگاه ۱۱۵ درمحور معدن قلعه زری نیز پیگیری های لازم انجام خواهد شد.
فرماندار شهرستان خوسف، نیز در این جلسه اقدامات دولت در زمینه بهداشت و درمان را قابل تقدیردانست و افرود: طرح تحول سلامت یکی از اقدامات ارزشمند دولت بخصوص در مناطق محروم است که برکات آن بر هیج کس پوشیده نیست.
محمد شفیعی ، ادامه داد: از مهم ترین اولویت های استانداری و فرمانداری تکمیل پروژه های نیمه تمام از جمله بیمارستان خواهد بود که بارها مورد تاکید استاندارمحترم نیز قرار داشته است.
وی خاطر نشان ساخت: نکته مهم پرداختن به اولویتهای موجود در شهرستان براساس میزان اعتبارات تخصیص یافته است که برخی را به اشتباه انداخته که بیمارستان جزو برنامه ها نیست در صورتی که این موضوع صحت نداشته بلکه نحوه تامین اعتبار و نداشتن ردیف اعتباری در وزارتخانه وکمیسیون ۲۱۵ ازسوی سازمان برنامه وبودجه به نسبت سایر بیمارستان ها اجرا و تامین اعتبار آن را با کمی تاخیر مواجه ساخته است.
نماینده عالی دولت در شهرستان، افزود: فرمانداری و دستگاه های متولی شهرستان از تمام امکانات خود جهت کمک به مراکز بهداشتی استفاده خواهند کرد و در بحث زمین نیز در هر قسمتی که دانشگاه علوم پزشکی درخواست بدهند تخصیص زمین با جدیت پیگیری خواهد شد.
شفیعی، خاطر نشان ساخت: ساخت بیماستان شهر خوسف قریب به ۱۰ سال پیش شروع شده و در سالهای قبل که اعتبارات زیادی در اختیار دولت های پیشین بود تکمیل نشده و اکنون با توجه به نزدیکی این شهر به مرکز استان و ساخت و توسعه سایر مراکز بهداشتی؛ تکمیل بیمارستان یا توجه به اعتبارات محدود دولتی با تاخیر مواجه شده است .

وی یادآورشد: از طرفی مجوزهای لازم که می بایست قبلاً دریافت می شد تا این پروژه دارای ردیف اعتباری مجزا شود اخذ نشده و اکنون مسئولین استانی و شهرستانی پیگیر اخذ مجوزهای لازم از وزرات بهداشت و درمان و آموزش پزشکی هستند که در آینده تامین نیروی انسانی بیمارستان وکادر پزشکی نیز با مشکل مواجه نشود.
دکمه بازگشت به بالا