خشونت و افراطی گری مهمترین چالش زنان در جهان است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، شهیندخت مولاوردی روز یکشنبه در همایش بین ‌المللی جایگاه زنان اندیشمند ایران و عرب در دانشگاه الزهرا، افزود: تهدیدات ناشی از فقدان امنیت، باعث شده پیشرفت و ارتقای زنان در مناطق درگیر مناقشه به کندی پیش رود و حتی در برخی از موارد متوقف شود.
مولاوردی افزود: انتظار می‌ رود، اندیشمندان جهان اسلام این مساله را که زنان در مناطق درگیر جنگ از ابتدایی ‌ترین حقوق خود محروم شده ‌اند، در کانون توجه خود و دولت ‌های متبوع شان قرار دهند.
وی ادامه داد: جا دارد این همایش هم تاکید کند که چشم‌ انداز وضعیت زنان در کشورهای اسلامی، به شدت از سوی افراط‌گری ‌های خشونت‌ آمیز، اشغال‌ گری‌ ها و سلطه ‌جویی ‌های منطقه ‌ای و فرامنطقه ‌ای مورد تهدید واقع شده است.
وی اظهارداشت: بر این اساس به استناد قطعنامه جهان علیه خشونت و افراط گرایی که به ابتکار رئیس‌ جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید، پیشنهاد می شود این موضوع در دستور مطالعات و پژوهش‌ های مشترک زنان مسلمان در مناطق مختلف قرار گیرد و زنان نخبه و موثر در آموزش عالی از این طریق ماموریتی در زمینه توسعه مطالعات مربوط به نقش زنان در صلح و امنیت و ترویج فرهنگ گفت و گو برای خود تعریف کرده و زمینه ‌ساز توسعه این گفتمان در منطقه شوند.
ادامه دارد…
اجتمام** 7268 ** 1569
تنظیم کننده: مهناز بیرانوند **انتشار: علی حبیبی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا