کشف بیش از 800 کیلوگرم مواد مخدر در استان اردبیل/ برخی قرص های لاغری مواد مخدر هستند

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

سرهنگ محمد خیرخواه بشر روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در 10 ماه پارسال حدود 785 کیلو گرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده بود که این رقم در مدت مشابه امسال با سه درصد افزایش به 810 کیلوگرم رسیده است.
وی افزایش کشفیات مواد مخدر را زنگ خطر در جامعه دانست و اظهار کرد: شاید عده ای تصور کنند که فعالیت پلیس بیشتر شده و این موفقیت به دست آمده اما قبل از هر چیز باید قبول کرد که افزایش کشفیات مواد مخدر زنگ خطری است که باید جدی گرفته شود.
وی از انهدام 26 باند قاچاق مواد مخدر طی امسال در استان خبر داد و بیان کرد: در طول 10 ماه گذشته سه هزا رو 372 نفر قاچاقچی و متعاد دستگیر و 233 دستگاه خودرو قاچاقچیان هم توقیف شده است.
وی با بیان این که اعتیاد سرمنشا بسیاری از جرائم است، اضافه کرد: 40 درصد زندانیان در کشور و استان اردبیل مستقیما به علت مواد مخدر است و اگر دقیق بررسی شود این میزان حتی به بیش از 50 درصد می رسد.
سرهنگ خیرخواه بشر با اشاره به این که استان اردبیل جزو سه استان امن در سطح کشور است، گفت: 1.5 الی 2 درصد جمعیت جهان آلوده به مواد مخدر هستند که این رقم در کشور و استان اردبیل به یک الی 1.5 درصد می رسد.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی اردبیل با بیان این که هفت تا هشت درصد جمعیت معتادان جامعه را زنان تشکیل می دهد، افزود: دارو های عرضه شده با عنوان قرص لاغری در باشگاه های ورزشی و آرایشگاه های زنانه مواد مخدر هستند و در این رابطه چهار مکان عرضه این نوع قرص پلمپ شده است.
وی پیشگیری را یکی از مهمترین الویت های ستاد مبارزه با مواد مخدر استان عنوان کرد و گفت: آموزش افراد جامعه به ویژه زندانیان می تواند در کاهش اعتیاد به مواد مخدر بسیار موثر باشد.
وی آسیب های فردی، اجتماعی و اقتصادی را از جمله عواقب اعتیاد به مواد مخدر عنوان کرد و افزود: اعتیاد باعث افسردگی، کاهش میل جنسی، اختلالات روانی شدید از دست دادن زیبایی و کاهش وزن افراد مبتلا، انواع بیماری های قلبی و ریوی ، خشونت در خانواده، افزایش طلاق، سرقت، تجاوز و قتل در جامعه می گردد.
وی اظهار کرد: افزایش آگاهی خانواده، ایجاد فضای صمیمی در محیط خانه، تشویق جوانان و نوجوانان در کارهای مثبت، تقویت اعتماد به نفس افراد به ویژه جوانان و نوجوانان، تحمیل نکردن عقاید و افکار به آنها، دوری از دوستان ناباب، رفتار محبت آمیز با آنها و پر کردن اوقات فراغت آنها نقش بسیار مهمی در پیشگیری و گرفتار نشدن افراد در دام این افیون خانمان برانداز دارد.
وی با تقدیر از همکاری مردم با پلیس بیان کرد: مردم می توانند هرگونه موارد مشکوک و اخبار و اطلاعات در این مورد را با شماره تلفن های 110 و 130 به پلیس گزارش دهند و همچنین هرگونه انتقادات و پیشنهادات خود را با شماره تلفن 197 گزارش کنند.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا