امام جمعه کازرون: مسئولان به ایمن سازی ساخت و ساز ها توجه ویژه داشته باشند

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا حجت الاسلام محمد خرسند، یکشنبه در آیین ادای احترام به نیروهای آتش نشانی که سی ام دی ماه 95در حادثه آتش سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو در تهران به شهادت رسیدند در کازرون بیان داشت: زمین لرزه و حادثه ساختمان پلاسکو تهران، گوشزدی برای مسئولان ذی ربط است که در مواقع ضروری از آمادگی لازم برای مقابله با حوادث برخوردار باشند.
سید کمال علوی، فرماندار شهرستان کازرون هم در این آیین گفت: زمین لرزه های چند روز اخیر در این شهرستان هشداری است به مسئولان مبنی بر اینکه باید از قبل مهیای مدیریت هر نوع حادثه ای از جمله حوادث طبیعی مانند زلزله باشند و همواره تجهیزات مورد نیاز برای امدادرسانی فراهم باشد.
مسئولان شرکت کننده در این آیین که در ایستگاه شمار یک آتش نشانی کازرون برگزار شد با اهدای تاج گل نسبت به شهدای آتش نشان که در هنگام عملیات اطفای حریق در ساختمان پلاسکو تهران به شهادت رسیدند، ادای احترام کردند.
ساختمان تجاری 17 طبقه پلاسکو واقع درمحدوده خیابان جمهوری تهران، روز سی ام دی ماه 95 طعمه حریق شد و پس از چند ساعت به طور کامل فروریخت.
به گفته مسئولان، در این حادثه شماری از آتش نشانان در زیر آوار ناشی از تخریب ساختمان گرفتار شده اند که هنوز از سرنوشت آنان خبری در دست نیست اما گمان می رود که بسیاری از آنها به شهادت رسیده اند.
همچنین بر اثر زمین لرزه ای که با شدت سه و هشت دهم ریشتر روز بیست و هشتم دی 95 در شهرستان کازرون رخ داد 2 نفرمجروح شدند و به حدود 100 واحد مسکونی در روستاهای دهنو کشکولی، کمارج و خشت خساراتی جزیی وارد شد.
زلزله دیگری نیز روز دوم بهمن 95 با شدت چهار و سه دهم ریشتر در این شهرستان حادث شد که به گفته مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس 10نفر مصدوم به دنبال داشت که به شکل سرپایی مداوا شدند.
شهرستان کازرون در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.
خبرنگار: ناصر درخشنده ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
7372 /6118

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا