826 حادثه در سامانه 112 جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به ثبت رسید

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

جواد خامسان روز یکشنبه در نشست خبری افزود: از مجموع این تعداد چهار هزار و 248 نفر آسیب دیدند که 602 نفر آنان به علت گیر افتادن در حادثه نجات یافتند، 169 نفر به صورت سرپایی درمان و 433 نفر به مراکز درمانی استان منتقل شدند.
به گفته وی در هنگام وقوع حادثه هایی که از اول سال 95 تاکنون اتفاق افتاده، سه هزار و 115 نیروی عملیاتی به محل حادثه با 696 آمبولانس اعزام شده اند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اظهار کرد: از کل تعداد حادثه ها، هشت مورد اطفا حریق و 120 مورد رهاسازی بوده اند که میانگین زمان وقوع حادثه تا اعلام به نیروهای عملیاتی در استان سه دقیقه و 40 ثانیه اعلام شده است.
خامسان با اشاره به اینکه میانگین حضور نیروهای امدادی هلال احمر از زمان حادثه تا حضور در مکان اعلام شده 12 دقیقه و 18 ثانیه بوده است، عنوان کرد: همچنین یک ساعت و هفت دقیقه و 31 ثانیه هم مدت زمان امداد رسانی نیروهای عملیاتی هلال احمر در محل حادثه بوده است.
وی همچنین از استقرار 22 پایگاه امداد و نجات در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: علاوه بر این پایگاه ها در 6 شعبه بیرجند، قاینات، خوسف، نهبندان، سرایان و فردوس، یک تیم آماده باش به صورت شبانه روزی هم فعال است.

** اختصاص 28 میلیارد ریال اعتبار به پروژه ستادی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، گفت: با توجه به سفر اخیر رئیس جمعیت هلال احمر کشور به این استان، 28 میلیارد ریال اعتبار به پروژه ساختمان ستادی جمعیت هلال احمر استان اختصاص یافت که امیدواریم با این اعتبار بخش عمده این پروژه را به بهره برداری برسانیم.
وی ادامه داد: قرار گرفتن پایگاه امداد رسانی استان در یک ردیف اعتباری خاص که تقریبا 10 سال هیچگونه فعالیت زیرساختی در آن انجام نشده بود در این سفر مصوب شد که همه بخش های زیر ساختی آن تکمیل شود.
وی همچنین از حضور 15 روزه بالگرد امداد و نجات در استان بصورت ماهانه خبر داد و افزود: با ساخته شدن آشیانه مخصوص بالگرد، به زودی بالگرد امداد و نجات در استان مستقر شود.
وی با اشاره به ایجاد کلاس های آموزشی کمک های اولیه و امداد و نجات در پنج شهرستان استان، افزود: امیدواریم این کلاس ها بتوانند خدمات کامل و مجهزی را به مخاطبان خود ارایه کنند.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215* 6043*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن* انتشار دهنده – مریم پنجابی*

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا