آتش نشانان؛ فرشتگان نجاتی که بال و پر می سوزانند و دم نمی زنند

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا شغل آتش نشانی یکی از خطرناک ترین و در عین حال، مقدس ترین حرفه ها است و اهمیت آن زمانی روشن می شود که جان انسان های در معرض خطر نجات می یابد.
آتش نشانان با مهار شعله های آتش در واقع آتش قیامت را از خود دور می کنند؛ چرا که خدواند در قرآن می فرماید کسی که یک انسان را نجات دهد مانند این است که تمام انسان ها را نجات داده باشد.
با توجه به این فرموده پروردگار می توان به آسانی ارزش و عظمت کار این خادمان دلسوز را شناخت و به نقش پررنگ و مثبت آنان در جامعه پی برد.
وقتی شعله در شعله می پیچد، آنان به هیچ چیز فکر نمی کنند مگر آن سوی آتش که نجات انسان های گرفتار در حریق است و این همان رسم مردانگی و ایثار است.
آتش نشانان شعله های سرکش، خشمگین و سوزان را فرو می نشانند تا دلهره مردمان گرفتار را رفع کنند و لبخند رضایت را بر لب آنان بنشانند.
با وجود اینکه این فرشته های نجات، ناجی جان مردم هستند اما گاهی خود در حین ماموریت، طعمه خطرات می شوند و جانشان را در این راه از دست می دهند.
پنجشنبه هفته گذشته یکی از آن روزهای تلخی بود که مردم ایران و خانواده های آتش نشانان مصیبت زده هیچ گاه آن را فراموش نخواهند کرد.
این جان برکفان در حالیکه مشغول مهار آتش در طبقات فوقانی ساختمان پلاسکو در خیابان جمهوری تهران بودند، مورد بی مهری فرسودگی و فروریختگی این ساختمان قرار گرفتند و جان خود را از دست دادند.
کسانی که در بدترین شرایط و در دشوارترین ماموریت ها، نجات دهنده جان مردم بودند حالا خود طمعه مرگ شدند و به دلیل قرارگرفتن در زیر صدها تن آوار کسی توان نجات جان آنها را نداشت.
حادثه پلاسکو مظلومیت آتش نشانان و دشوار بودن کار آنان را بیشتر از گذشته به مردم گوشزد کرد و نشان داد که این فرشتگان نجات، بدون هیچ چشمداشتی و با جسارت و از خود گذشتگی خود را در معرض خطر قرار می دهند بلکه به مردم آسیبی نرسد.
آنچه در حادثه پلاسکو قابل توجه و مایه تاسف بود، حضور برخی از شهروندان ناآگاهی بود که به جای فراهم کردن زمینه برای کمک به حادثه دیدگان و باز کردن راه برای ماشین های آتش نشانی و امدادی، به گرفتن عکس سلفی و ایجاد ازدحام در محل حادثه پرداختند.
جای بسی تاسف است که در روزگاری که به عصر تکنولوژی و تمدن شهره است، چنین انسان هایی بدون توجه به عمق حادثه و غم مصیبت زدگان، با ازدحام و شلوغی در محل ساختمان پلاسکو، در کار آوار برداری و کمک های امدادی خلل ایجاد کردند.
به هر حال، نیاز است که دولت و مردم توجه بیشتری به آتش نشانان داشته و همواره حامی و کمک رسان آنان باشند؛ زیرا آتش نشانان به شکلی متفاوت، امنیت و آرامش را در کشور فراهم می کنند و سرمایه های عظیم کشور هستند.
1904
خبرنگار: وریا کرمی** انتشار دهنده: مسعود احمدی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا