74 درصد زایمانها در تایباد به روش طبیعی انجام می شود

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

دکتر سید محمد موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 862 تولد به صورت سزارین بود که این تعداد چندان فاصله ای با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی ندارد.
وی ادامه داد: هم اکنون استفاده از تمام امکانات برای زایمان طبیعی در تایباد به صورت رایگان انجام می شود که در این راستا در بخش زایشگاه بیمارستان شهر بطور همزمان به هفت مادر باردار خدمات ارائه می شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: متخصصان بخش زایمان بیمارستان تایباد بیشتر از روشهای اسپاینال یا زایمان بی درد و بیهوش نکردن مادران استفاده می کنند. پارسال 291 زایمان به این صورت انجام شد.
وی افزود: یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این شهرستان برگزاری کلاسهای آمادگی برای زایمان است که از ابتدای امسال تاکنون 714 نفر در این برنامه ها شرکت کرده اند.
موسوی ادامه داد: 99 درصد زایمان مادران باردار تایبادی در بیمارستان صورت می گیرد. هم اینک هر زایمان طبیعی 145 میلیون ریال و یک زایمان سزارین 26 میلیون و 900 هزار ریال برای حوزه بهداشت و درمان هزینه دارد.
وی گفت: سه درصد جمعیت این شهرستان را مادران باردار تشکیل می دهند. هم اینک دو هزار و 493 مادر باردار در شهر و هزار و 409 مادر باردار در روستا از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند می شوند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان تایباد افزود: نتایج برنامه های طرح تحول نظام سلامت شاید در کلانشهرها و شهرهای بزرگ چندان محسوس نباشد اما نتایج این طرح بزرگ در شهرستانهای مرزی همچون تایباد چشمگیر است.
وی ادامه داد: هم اینک 25 پزشک متخصص در حوزه بهداشت و درمان تایباد فعالیت دارند و با توجه به مراجعات برخی از بیماران از شهرستانهای خواف و باخرز کمبود متخصص زنان از مهمترین مشکلات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان است.
تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494/1858

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا