متعهد شدن دولت به اجرای حقوق شهروندی، نگاه عملگرایانه است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار حقوقی ایرنا، حسین سیمایی صراف روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه های اجرایی در مجتمع فرهنگی نهاد با تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی و همچنین واقعه تلخ پلاسکو ، درباره منشور حقوق شهروندی افزود : جنبشی در راستای تکمیل گفتمانی از دولت حق گرا به نام منشور حقوق شهروندی شکل گرفت.
قائم مقام معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه انتشار این منشور با واکنش های مختلفی روبرو شد، اظهار کرد: برخی آن را نکو دانسته و تمجید کردند و برخی هم از گروه های مختلف انتقاداتی داشتند .
سیمایی صراف خاطر نشان کرد: در معاونت حقوقی فعالیت خوبی متعاقب این منشور در دستور کار قرار گرفت و منشور به اعتبار دستگاه های مختلف مجددا مورد مطالعه قرار گرفت.
وی ادامه داد: در نهایت به این تقسیم بندی رسیدیم همه دستگاه ها وظایف مشترک و در کنار آن وظایف اختصاصی دارند بعنی ارتباط افراد با دستگاه خاص بیشتر است که این وظایف احصا شد و قرار بود به دستگاه ها ابلاغ شود.
قائم مقام معاون حقوقی رئیس جمهوری، منشور حقوق شهروندی را به نوعی تفسیر عملی و رسمی دولت از قواعد موجود در قانون اساسی و دیگر قوانین عنوان کرد.
اجتمام** ٧٣٢٩ **1569
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا