7 دفتر توسعه روستایی در محدوده طرح ترسیب کربن خراسان شمالی ایجاد می شود

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

احمد یزدانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با راه اندازی دفتر توسعه روستایی و تجهیز آن، جلساتی که اهالی روستاها برای کارهای مختلف انجام می دهند در این دفتر صورت می گیرد و تمام مدارک گروه ها و اسناد آنان در این مکان نگهداری می شود.
وی با اشاره به صندوق خرد اعتباری در این طرح گفت: هم اکنون 500 نفر گروه های روستایی عضو صندوق خرد اعتباری می باشند که در قالب 32 گروه و هشت صندوق خرد اعتباری هستند که طی دو سال از شروع کار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال پس اندازهای خرد اعتباری مردم بوده است.
یزدانی با اشاره به پرداخت هفت میلیارد ریال تسهیلات در این مدت افزود: این تسهیلات به بیش از 100 نفر از اهالی روستا برای مرغ بومی، پرورش قارچ، تابلو فرش، کشت زعفران و … بوده است که با توجه به مشکلات اقتصادی اجتماعی روستاییان هدف ایجاد اشتغال و توانمند سازی آنان بوده است.
مدیر اجرایی پروژه ترسیب ترسیب کربن خراسان شمالی گفت: همچنین امسال از محل مشاغل خانگی سه میلیارد ریال برای تغییر الگوی کشت جذب شد که بیشتر برای زعفران بوده است.
طرح بین المللی تعمیم ترسیب کربن استان از خرداد ماه 93 در منطقه گورپان شهرستان اسفراین در مساحت 126 هزار هکتار با 6 هزار و 200 نفر جمعیت و 28 نقطه روستایی و سکونتگاهی با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به نمایندگی از سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، استانداری و دفتر عمران سازمان ملل (UNDP) در حال اجرا است.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا