وزیر جهادکشاورزی از افتتاح فاز نخست پایانه بین المللی گل و گیاه استان تهران تا پایان سال خبر داد

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، محمود حجتی روز دوشنبه در بازدید از پایانه بین المللی گل و گیاه در احمد آباد مستوفی بر ایجاد زمینه بازاریابی و این محصولات همزمان با توسعه واحدهای تولید گل و گیاهان زینتی تاکید کرد.
وی با اشاره به ویژگی های اقلیمی ایران و همچنین سیاست وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه کشت های گلخانه ای، تصریح کرد: همزمان با توسعه واحدهای تولید گل و گیاهان زینتی باید زمینه بازاریابی وبازار رسانی این محصولات نیز فراهم شود.
حجتی ، راه اندازی پایانه و بورس بین المللی گل و گیاه را برای توسعه تجارت و مبادلات جهانی محصولات گل و گیاه ایران موثر عنوان کرد و افزود: با توجه به پرداخت تسهیلات تکمیلی از اعتبارات بخش کشاورزی برای نصب تجهیزات لازم در این پایانه، انتظار می رود فاز اول پایانه بین المللی گل و گیاه در استان تهران تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به این که حمایت وزارت جهاد کشاورزی از احداث پایانه گل و گیاه در راستای سیاست این وزارت در ایجاد زنجیره تولید صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: با تشکیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی، تولیدکنندگان از ارزش افزوده کالای تولیدی بهره مند می شوند و ضمن تسهیل فعالیت های بازاریابی و بازاررسانی، کالاها متناسب با تقاضای مصرف، تولید می شود.
دراین بازدید که معاونان برنامه ریزی و اقتصادی و امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند، سید جلال عجایبی رئیس اتحادیه گل و گیاه تهران درخصوص روند اجرایی احداث و پیشرفت پایانه بین المللی گل و گیاه توضیحاتی ارائه کرد.
خبرنگار: سید محمد جواد آل داود – انتشاردهنده: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا