سومین روز حمله بمب افکن های قاره پیمای روسیه به مواضع داعش

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شش فروند بمب افکن قاره پیمای توپولوف-22 ام.3 روز سه شنبه از پایگاه های هوایی این کشور به پرواز درآمده و مراکز داعش را در چند نقطه استان دیرالزور در شرق سوریه بمباران کردند.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از گزارش وزارت دفاع این کشور خاطرنشان کرد: در این حمله هوایی، اهداف داعش از جمله یک مرکز تولید مهمات و مواد منفجره در منطقه صالحیه، انبار سلاح و مهمات و نیز مرکز تجمیع تسلیحات و توقفگاه خودروهای زرهی این گروه تروریستی مورد هدف قرار گرفت و منهدم شد.
در این عملیات هوایی، جنگنده های سوخو 30 اس.ام و سوخو 35 اس که از پایگاه هوایی حمیمم در استان لاذقیه سوریه پرواز کرده بودند، ماموریت پشتیبانی از بمب افکن های دورپرواز توپولوف-22 ام.3 روسیه را انجام دادند.
تمام هواپیماها پس از انجام عملیات، سالم به پایگاه های نیروی هوافضا در روسیه و سوریه بازگشتند.
در دو روز گذشته نیز بمب افکن های راهبردی توپولوف-22 ام.3 از پایگاههای هوایی در روسیه به پرواز درآمده و مواضع داعش را در منطقه دیرالزور و الباب در حلب را بمباران کردند.
بمب افکن های روسیه روز دوشنبه هم عملیات مشترک دیگری را با هواپیماهای ترکیه در سوریه علیه مواضع گروه تروریستی داعش در منطقه حلب اجرا کردند.
بمب افکن دوربرد توپولف برخوردار از توان حمل 24 تن انواع بمب و موشک، برد پروازی زیاد، توانمندی پنهانکاری بالا و سامانه های پرقدرت اخلالگر در دوران شوروی ساخته و تا 2،2 برابر صوت سرعت دارد.
این هواپیماها و بمب افکن های دوربرد دیگر به صورت رفت و برگشت از خاک روسیه و همچنین یگان هوافضای این کشور مستقر در پایگاه حمیمیم لاذقیه همراه رزمناوها و زیردریایی عملیات انهدام مواضع تروریست های ضدسوری مورد حمایت چندکشور غربی-عربی را انجام می دهند.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا