ساماندهی یکهزار و 700 هکتار بافت‌ فرسوده شهری قم نیازمند مدیریت واحد است

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

به گزارش ایرنا از روابط عومی شهرداری قم، محمدرضا سقائیان نژاد درگفت و گویی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی و دیگر ارگان‌های کشور در بافت‌های فرسوده دخیل هستند افزود:رفع خطرات و رعایت موارد ایمنی نیازمند عزم جدی تمام مسئولان در سه قوه است.
وی از برنامه ریزی گسترده آتش نشانی قم در خصوص آموزش های ایمنی به عموم مردم خبر داد و اظهار کرد: باید قبل از هر رخدادی از خطرات احتمالی پیشگیری شود که در این راستا آتش‌نشانی قم در حوزه آموزش‌های ایمنی اقدامات جدی را در دستور کار قرار داده است.
سقائیان‌نژاد با اشاره به اجرای طرح ایمن‌سازی بوستان‌های شهر، گفت: عمده بوستان‌های نا‌ایمن شهری ایمن‌سازی شده و این طرح در حال گسترش‌ است.

**پلیس فضای سبز برای حراست از درختان در قم فعال شد
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم نیز در گفت وگویی از آغاز فعالیت پلیس فضای سبز به منظور جلوگیری از قطع درختان خبر داد و گفت: قطع درخت جرم است و با متخلفان برخورد قانونی می شود.
پیام جوادیان حراست از فضای سبز و جلوگیری از قطع درختان را از وظایف پلیس فضای سبز اعلام کرد و گفت: خسارات وارد کردن به فضای سبز جرم است و پلیس فضای سبز در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را به سرعت گزارش می‌دهد.
وی ادامه داد: پلیس فضای سبز به طور شبانه روزی با گشت زنی در سطح شهر نسبت به حراست از درختان و فضای سبز اقدام نموده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مستندسازی می شود.
جوادیان افزود: درصورت امتناع، متخلف به مراجع قضایی معرفی می شوند.

همدردی طلاب کشورهای خارجی با آتش نشانان
طلبه هایی از 30 کشور خارجی با حضور در ایستگاه شماره چهار آتش نشانی قم، ضمن ابراز همدردی با آتش نشانان شهادت جمعی از آتش نشانان در حادثه پلاسکو را تسلیت گفتند.
به گزارش ایرنا به نقل از شهرداری قم، در پی حادثه ناگوار پلاسکو و شهادت جمع از آتش نشانان در این حادثه اساتید و تعدادی از طلاب جامعه المصطفی از چندین کشور خارجی برای ابراز همدردی و تشکر از تلاش‌های شبانه روزی آتش نشانان در ایستگاه شماره چهار آتش نشانی شهر قم حضور پیدا کردند.
مدیرکل فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه در این دیدار گفت: 500 فرشته آتش نشان در شهر قم در پایگاه‌های آتش نشانی فعالیت و در سخت ترین شرایط از مردم حفاظت می‌کنند.
حسین مرادی دولت آبادی ضمن اعلام آمادگی جامعه المصطفی برای برگزاری جشنواره فرهنگی با موضوع آتش نشان افزود: قم می تواند با برگزاری جشنواره فرهنگی با موضوع آتش نشان به الگویی در کشور تبدیل شود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم نیز دراین دیدار با تشکر از ابراز همدردی طلاب کشورهای خارجی با آتش‌نشانان، گفت: خدمتگزاری به مردم توفیقی الهی است و ما آتش نشانان حاضر هستیم جان خود را در راه حفاظت از مردم فدا کنیم.
عباس جعفری با تشکر از ابراز محبت اقشار مختلف مردم به آتش نشانان در روزهای گذشته ادامه داد: آتش نشانان با نیت خالص و به صورت مخلصانه دل به آتش می‌زنند تا از جان و مال مردم حفاظت کنند.
یکی از طلاب کشور بنگلادش در این دیدار با قرائت متنی از زحمات آتش نشانان برای نجات جان مردم تقدیر کرد.
در این دیدار 30 طلبه از کشورهای مختلف همچون روسیه، بنگلادش، گینه، یمن، جیبوتی، اوکراین، کامبوج، کانادا و آمریکا و پنج قاره جهان برای قدردانی از زحمات آتش نشانان حضور پیدا کردند.
ساختمان پلاسکو که با گذشت 54 سال از زمان ساخت به یکی از مهمترین مراکز تولید و فروش پوشاک در تهران تبدیل شده بود روز پنج‌شنبه 30 دی 1395 بر اثر آتش‌سوزی فرو ریخت و تعدادی از مردم و آتش نشانان در این حادثه تلخ جان باختند.
با وقوع این حادثه ایستگاه های آتش نشانی سراسر کشور شاهد حضور اقشار مختلف مردم برای ابراز همدردی با آتش نشانان بوده است.
6133/ تنظیم کننده : محمد زمانی ** انتشار- جعفرمسلمی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا