آتش نشانان با فداکاری و شجاعت به دل آتش زدند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

آتش نشانان با فداکاری و شجاعت به دل آتش زدند

امام‌ جمعه منطقه راوند گفت: آتش نشانان با علم به اینکه ساختمان تخریب خواهد شد با فداکاری و شجاعت خود به دل آتش زدند.

حجت الاسلام سیدمهدی اصل حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه منطقه راوند در آستان مقدس ولی بن موسی کاظم (ع) ضمن دعوت به تقوا بیان داشت: اگر بنا باشد تقوا در وجود ما رسوخ پیدا کند و دوام داشته و در وجودمان ملکه شود و مرتبا در همه حال به فریاد ما برسد و به ما هشدار دهد باید مباحث اعتقادیمان را قوی کنیم نباید مباحث دینی مخصوصا برای نسل جوان، ظاهری قشری و پوسته‌ای باشد. لازمه‌ این امر آن است که ما در رابطه با این مباحث مطالعاتی داشته باشیم و اصول دین را توجه کنیم به ویژه روحانیت معظم و اساتید دانشگاه و آموزگاران عزیز در عرصه‌های مختلف نسل جوان را با مبانی اعتقادی تقویت و آشنا کنند.

وی افزود: اگر در جامعه ما ناهنجاری‌هایی وجود دارد به این دلیل است که تقوا را در جامعه و خانه خود نهادینه نکرده‌ایم، ما گمان می‌کنیم که با برگزاری مراسم‌های مذهبی دیگر همه چیز کامل شده است و عزاداری و کار فرهنگی کرده‌ایم و از ما قبول است؛ باید حتما به مباحث اعتقادی از جمله خالق هستی و توحید توجه کنیم. حضرت امام (ره) می‌فرماید: «عالَم محضر خداست» فقط در نمازجمعه هویدا نباشد در شهرداری و فرمانداری و استانداری و شورای شهر و ادارات این تقوا دیده شود. اگر اینگونه شد همه چیز اصلاح می‌شود.

امام جمعه منطقه راوند در تایید صحبت‌های سخنران پیش از خطبه‌ها در موضوع تکریم والدین و توجه به مباحث اخلاقی افزود: امام صادق(ع) به مفضل یکی از شاگران خود در باب شناخت خدا و مباحث اعتقادی فرمودند: «ای مفضل! خدا را از راه مخلوقات او بشناس» لذا کتاب وی معروف به «توحید مفضل» است که در این کتاب امام(ع) به شناخت خلقت اشاره می‌کند و یکی از خلقت‌ها را به عنوان مثال زنبور عسل و مورچه عنوان می‌کند؛ ببینید این مورچه را چه کسی آفریده است آیا انسان قوی‌تر است یا مورچه؟ موجودی که هیچ واهمه‌ای از انسان ندارد، مورچه به این کوچکی اراده‌ای قوی دارد ولی انسان یک بار شکست می‌خورد گویا دنیا را سیل برده است. اگر ما یک کپر خرابه‌ای را وسط بیابان می‌بینیم می‌گوییم خدا رحمت کند کسی که این را ساخت تا ما وسط بیابان آفتاب نخوریم، او خالق دارد آیا این مورچه خالق ندارد؟! مورچه‌ای که دارای حس بویایی بسیار قوی است و مسیر حرکتش مشخص است، این مورچه‌هایی اتحاد و وحدت دارند و ترس از بزرگی و قدرت هیچ موجودی ندارند وحدتشان حول محور ملکه است.

وی ادامه داد: تقوا را در همه مراحل به ویژه مسائل سیاسی مدنظر داشته باشید آخرت و برزخ بسیار جای مشکلی است. نکند وقتی آدم متدینی هستیم ولی تا گفتند فلانی از خط ما نیست بگوییم بنابراین غیبت و تهمتش جایز است.

حجت الاسلام اصل حسینی با اشاره به مناسبت دهه فجر گفت: راهپیمایی 22 بهمن توسط شورای هماهنگی به طرف امام‌زاده برنامه‌ریزی شده است.

وی در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا بیان داشت: در آمریکا رئیس‌جمهوری که روی کار آمده در رابطه با برجام و حمایت از اسرائیل تهدیدهایی کرده است. اقتصاد مقاومتی که رهبر توصیه می‌کند این رئیس‌جمهور جدید آمریکا به آمریکایی‌ها توصیه می‌کند و از مردمش می خواهد جنس غیرآمریکایی نخرند و نیروی کار آمریکایی به کار بگیرند. چرا در این زمینه ما خودمان وارد عمل نشویم؟ از طرف دیگر نخست وزیر اخیر انگلیس، جمهوری اسلامی را یکی از پرخطرترین کشورهای منطقه می‌داند. ما باید در روز 22 بهمن‌ماه امسال شعار مرگ بر انگلیس را فراموش نکنیم.

امام جمعه منطقه راوند ضمن دعوت به حضور در پیاده‌روی و همایش بزرگ خانوادگی به طرف شهدای گمنام از دست‌اندرکاران این امر تشکر کرده و بیان داشت: مناسبت پیاده‌روی و همایش بزرگ خانوادگی به طرف شهدای گمنام جمعه هفته آینده است عزیزان در منطقه راوند، طاهرآباد و خزاق حضور به هم رسانند و سعی کنند ضمن حضور ویژه خود با مسئولان در این زمینه هماهنگ باشند. وی از بذل عنایت مردم خوب منطقه کاشان، آران و بیدگل، راوند، طاهرآباد و خزاق و مشکات و نیاسر به شهدای گمنام راوند تقدیر و تشکر نموده و اذعان کرد: ما باید برای فضاسازی آنجا برنامه‌ریزی کنیم.

حجت الاسلام اصل حسینی افزود: مناسبت برگزاری جشن تکلیف دختر خانم‌ها در روز دوشنبه 11 بهمن‌ماه در آستان مقدس ولی‌بن موسی‌الکاظم(ع) به صورت اجتماع بزرگ انجام خواهد شد و صدا و سیما در هر دو برنامه حضور خواهد داشت.

وی در مورد حادثه دلخراش آتش‌سوزی پلاسکو ضمن عرض تسلیت به خانوده آن عزیزان گفت: عده‌ای از آتش‌نشانان عزیز به دل آتش زدند و در این مسیر به شهادت رسیدند، مقام معظم رهبری پیامی را صادر کردند در بخشی از این پیام آمده است: «آتش‌نشانانی که در عملیات نجات مردم خود دچار حادثه خطیر شده و در حال فداکاری متعهدانه به امتحان دشوار گرفتار شدند این حادثه دل را از تحسین و تمجید و نیز از نگرانی و اندوه آکنده می‌کند» این نشان دهنده این است که چقدر این آتش‌نشانان و تمام نیروهای مربوط به نظام ما برای خطر آمادگی دارند، در این حرکاتی که به آتش می‌زنند نشان از بی‌باکی و دلیری و شجاعت و حس نوع‌دوستی ملت ایران دارد و درمقابل هر گونه آتش از جمله آتشی انگلیسی و آمریکایی و اسرائیلی و وهابی و هر اجنبی خود را به دل آتش می‌زند و با او مقابله می‌کند. یک عده نگویند جنگ تمام شد و نیروهای ارزشی رفتند و دوره آنها تمام شد، ببینید در مرکز تهران این اتفاق می‌افتد، ضمن اینکه اکثر افراد می‌دانستند حادثه بسیار خطرناک است همه می‌دانستند ساختمان یقینا ویران می‌شود در این مجتمعی که بسیار شلوغ بود سریع مردم را تخلیه کردند و به دل آتش زدند. کسی نگوید اینها نمی‌دانستند ساختمان ویران خواهد شد.

حجت الاسلام اصل حسینی مدیریت این حادثه توسط مردم را خوب توصیف کرده و افزود: ملت با عظمت ایران این حادثه بزرگ را مدیریت کردند و به جای اینکه نقاط ضعف دیده شود نقاط قوت دیده شد و در کل کشور مردم به صورت نمادین در محل‌های آتش‌نشانی حضور پیدا کردند و مردم این منطقه هم در معیت روحانیون به خدمت آتش‌نشانان رسیدند و تقدیر و تشکر کردند و با خانواده آن عزیزان همدردی نمودند.

امام جمعه منطقه راوند، طاهرآباد و خزاق از حضور پرشور مردم در یادواره شهدای طاهرآباد تقدیر و تشکر کرده افزود: برگزاری پرشکوه یادواره‌ 47 شهید طاهرآباد بسیار زیبا انجام شد و همه مردم منطقه در معیت روحانیون و مسئولین در این مراسم حضور پیدا کردند این امر به معنای اتحاد است که می‌بایست این حرکت‌ها بیشتر اتفاق بیافتد و کسانی که به طبل اختلاف می‌کوبند باید دقت کنند و بیدار شوند مخصوصا در مباحث طاهرآباد حتما اگر بناست مطلبی گفته شود باید با امام جمعه هماهنگی شوند.

حجت الاسلام اصل حسینی در مورد تاسیس شورای هماهنگی در منطقه راوند، طاهرآباد و خزاق درخواست نمود: برگزاری هر نوع مراسمی باید با هماهنگی این شورا انجام شود و مسئولان ذی‌ربط را دعوت کنند و یک برنامه‌ای در خور شان مردم خوب منطقه ایجاد کنند.

امام جمعه از حرکت نمادین ستادنمازجمعه در جهت توجه به نسل جوان و جذب نوجوانان به نمازجمعه تقدیر کرد و با توجه به آغاز جام فوتسال شهدای مدافع حرم تقاضا کرد خیرین در زمینه برنامه‌های ورزشی نگاه ویژه داشته باشند.

وی از مردم خواست از امکاناتی که در منطقه هست استفاده کنند و اضافه کرد: اگر بناست از امکاناتی که در این منطقه هست از جمله استخر و آموزشگاه‌های رانندگی و مدارس منطقه و فروشگاه‌ها استفاده نکنیم و به مناطق دیگر برویم این امکانات از بین می‌رود.

 

دکمه بازگشت به بالا