برف راه ارتباطی ۱۴۵ روستا در آذربایجان غربی را مسدود کرد

پایگاه خبری ارک خبر-آذربایجان غربی:

به دلیل شدت بارش برف؛

برف راه ارتباطی ۱۴۵ روستا در آذربایجان غربی را مسدود کرد

 به دلیل بارش سنگین برف که از شب گذشته در شهرهای آذربایجان غربی آغاز شده راه ارتباطی ۱۴۵ روستا مسدود شده است.

به گزارش ارک خبربه نقل از مهر، بارش سنگین برف که از جمعه شب در استان آغاز شده راه ۵۰ روستا در پلدشت، ۳۵ روستا در شهرستان خوی، ۳۰ روستا در ماکو و ۳۰ روستا در بخش دشتک و مرکزی چالدران را مسدود کرد.

بر اساس اعلام مسئولان راهداری خوی گردنه قوردیک خوی کولاکی است و تردد در آن با زنجیرچرخ امکان پذیر است.

بنا بر اعلام مرکز مدیریت راههای آذربایجان غربی نیز، تمامی محورهای مواصلاتی استان برفی است و در محورهای ارتباطی تکاب بارش برف همراه با کولاک گزارش شده است.

در اطلاعیه این مرکز آمده است عملیات برف روبی و نمک پاشی در محورها انجام شده است و داشتن زنجیرچرخ برای رانندگان الزامی است.

کاهش دمای هوای بین ۸ تا ۱۲ درجه در آذربایجان غربی

هواشناسی آذربایجان غربی پیش‌تر اعلام کرده بود ورود سامانه بارشی موجب بارش برف در روزهای جمعه و شنبه در استان خواهد شد.

بنا بر اعلام هواشناسی، فعالیت این سامانه موجب بارش برف، وزش باد و کاهش دید و کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در استان می‌شود.

در اطلاعیه‌ای که هواشناسی استان صادر کرده عنوان شده است، با توجه به تشدید بارش برف بویژه روز شنبه در سطح استان، اختلال تردد در جاده‌ها، معابر شهری و کاهش دید ناشی از کولاک برف و مه در نواحی کوهستانی پیش بینی می‌شود.

همچنین آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز به دلیل بارش برف و برودت هوا برخی از مدارس استان در نوبت صبح و همچنین نوبت بعد از ظهر امروز شنبه را تعطیل اعلام کرده است.

در این راستا امروز شنبه شهرستان شوط مدارس ابتدایی شهری و تمامی مقاطع تحصیلی روستایی، شهرستان چالدران: مدارس ابتدایی شهری و ابتدایی و متوسطه دوره اول (راهنمایی) روستایی، ماکو ابتدایی و متوسطه دوره اول (راهنمایی)، پلدشت: مدارس ابتدایی، خوی: مدارس ابتدایی شهری و تمامی مقاطع تحصیلی بخش صفاییه در سری صبح تعطیل بود.

همچنین در سری بعد از ظهر امروز مدارس شهرستانهای خوی و پیرانشهر، شوط، صومای برادوست، سیلوانا، انزل: تمامی مقاطع تحصیلی شهری و روستایی، سردشت: ابتدایی و چایپاره: ابتدایی و متوسطه دوره اول تعطیل هستند.

راهداران در تمامی راه‌های و محورهای اصلی مستقر هستند

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه همه راه‌های استان با وجود بارش شدید برف در برخی شهرستان‌ها و محورها باز است و تردد در آنها جریان دارد افزود: تنها برخی از راه‌های روستایی استان مسدود است که راهداران در حال بازگشایی هستند.

ارسلان شکری در گفتگو با خبرنگار مهر هم اکنون ۶۷ گروه راهداری آذربایجان غربی برای بازگشایی جاده‌های این استان در حال بازگشایی و برف روبی هستند تصریح کرد: در حال حاضر تردد در جاده‌های اصلی این استان جریان دارد ولی استفاده از امکانات ایمنی ساز از جمله زنجیرچرخ ضروری است.

وی با بیان اینکه بارش سنگین برف از جمعه شب آغاز شده و تداوم دارد گفت: با وجود بارش سنگین برف تمامی محورها و جاده‌های اصلی استان باز است و راه‌های روستایی مسدود نیز در حال بازگشایی هستند.

شکری اضافه کرد: با وجود باز بودن راه‌ها، لغزندگی مسیرهای ارتباطی بسیار زیاد است و رانندگان باید زنجیر چرخ و وسایل زمستانی را همراه داشته باشند، گردنه‌ها و نقاط برفگیر آذربایجان غربی نیز لغزنده است و در صورت توجه نکردن رانندگان، امکان تصادف یا واژگونی خودروها وجود دارد که با توجه به این امر، رانندگان باید توجه بیشتری داشته باشند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه ۷۹ گردنه سخت گذر در حوزه راههای روستایی منطقه وجود دارد، گفت: عبور و مرور در جاده‌های اصلی استان جریان دارد و استفاده از زنجیر چرخ در اکثر محورهای برفگیر استان الزامی است.

 

 

دکمه بازگشت به بالا