اختصاص 723میلیارد ریال برای آبیاری نوین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، نخستین کارگروه آب و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد امروز/شنبه/ با حضور سید موسی خادمی استاندار و جمعی از متولیان و مدیران حوزه های اقتصادی و عمرانی در این استان برگزار شد.
خادمی در این نشست تصریح کرد که افزون بر 290 میلیارد ریال از این میزان اعتبار مصوب در بودجه سال جاری است و 435 میلیارد ریال نیز از محل سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان بوده است.
رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت روزهای 24 و25 مرداد سال جاری میهمان مردم کهگیلویه وبویراحمد بودند.
46مصوبه با اعتباری افزون بر 9 هزار و 600 میلیارد ریال در بخش های مختلف زیربنایی و اقتصادی در این استان مصوب شد.
وی گفت که تاکنون افزون بر 200 میلیارد ریال از مجموع اعتبارات سفر هیات دولت به استان و از طریق اسناد خزانه در بخش کشاورزی جذب شده است.
سال گذشته افزون بر 2 هزار و 600 و سال جاری نیز حدود یکهزار و 300 هکتار آبیاری تحت فشار در سطح زمینهای این استان اجرا شده است.
خادمی با بیان اینکه بخش کشاورزی یکی از حوزه های فعال و از محورهای مهم توسعه کهگیلیویه وبویراحمد محسوب می شود، تحول و پیشرفت در این بخش و اجرای طرح های عمرانی به ویژه در زمینه اجرا و ایجاد شبکه های انتقال آب در مناطق مختلف استان را رضایت بخش و قابل تقدیر دانست.
وی یادآور شد که افزون بر 30میلیارد ریال از طریق صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های نوین آبیاری در حوزه کشاورزی استان نیز در سال 95 جذب شده است.
ضرورت توجه و الزام کشاورزان و تعاونی های کاربران کشاورزی به رعایت الگوی کشت محصولات زراعی و باغی با هدف کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری و جلوگیری از کشت برخی صیفی جات با میزان مصرف بالای آب از مهمترین توصیه ها و تاکیدهای کارشناسان و متولیان امر در این کارگروه تخصصی بود.
خبرنگار:حمید جهان** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا