چهارمحال و بختیاری رتبه ششم تولید قارچ کشور را کسب کرد

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

ابراهیم شیرانی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی با فعال سازی 150 واحد تولید قارچ خانگی در مناطق روستایی و شهری، افزون بر یکهزار تن قارچ دکمه ای خانگی طی سال جاری تولید شد.
وی تعهد سال جاری مازاد بر تولید قارچ در چهارمحال و بختیاری را 200 تن ذکر کرد و گفت: با تمهیدات اندیشیده شده و پرداخت تسهیلات تولید خانگی و ارائه آموزش های بهنگام، این میزان به 600 تن یعنی سه برابر تعهدات رسیده است.
مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تعداد واحدهای صنعتی تولید قارچ استان را 28 واحد اعلام کرد و گفت: در این مجتمع های تولیدی نیز سالانه بیش از 5 هزار تن قارچ مرغوب تولید و روانه بازار مصرف می شود.
شیرانی میزان اشتغال ایجاد شده در زمینه تولید قارچ استان را 750 نفر اعلام و گفت: از این تعداد 150 نفر در تولید قارچ خانگی و مابقی نیز در واحدهای صنعتی مشغول به کار هستند.
وی این استان را مستعد تولید قارچ دکمه ای دانست و تصریح کرد: با مطالعات انجام شده در صورت وجود بازار هدف و رونق صادرات، این منطقه ظرفیت چندین برابر تولید فعلی قارچ دکمه ای را دارد.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
6199/6021

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا