رئیس سازمان دامپزشکی :خسارات تولید کنندگان طیورپرداخت می شود

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

دکتر مهدی خلج شنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: بخشی ازخسارت وارده به پرورش دهندگان طیورکه بیمه هستند را صندوق بیمه محصولات کشاورزی وبخش های تعریف نشده مثل تخم مرغ درسالن و یا برخی از نهادهای درآشیانه پرورش را اداره کل دامپزشکی استان پرداخت می کند.
وی افزود: خسارات پرورش دهندگان طیور در روستاها که بیمه نیستند بر اساس مقررات قانونی و آئین نامه های مصوب ارزیابی و پرداخت می شود.
وی گفت: جمع بندی مشکلات بوجود آمده و خسارات وارده به طیور و میزان خسارات درجلسه ای با حضور استاندار اصفهان بررسی می شود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود :آنفلوآنزا یک نوع بیماری واگیرطیوراست که بیشتر توسط پرندگان مهاجرانتقال داده می شود.
وی گفت:این بیماری دراستان اصفهان شیوع پیدا کرده ومسئولان دامپزشکی استان و شهرستان نجف آباد بطورجدی واردعمل شده واین بیماری را کنترل کرده اند.
دکترخلج افزود:آنچه که درکنترل این بیماری مهم است ومردم با ید به آن توجه داشته با شند جابه جائی طیورصنعتی وخانگی توسط افراد وخرید وفروش ازبازارچه ها ست ومردم نباید ازدست فروشان ومکان هایی که تحت نظارت نیستند خرید کنند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشوربه همراه مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان از روستای همت آباد شهرستان نجف آباد کانون بیماری که تحت قرنطینه است ، بازدید کرد.
وی همچنین به عیادت یکی ازکارکنان دامپزشکی شهرستان نجف آباد که دربیمارستان فاطمه الزهرای این شهر به دلیل احتمال بیماری آنفلوآنزادر بخش قرنطینه بستری است رفتند و پیگیر وضعیت سلامتی وی شدند.
آنفلوآنزای پرندگان در نجف آباد موجب تلف شدن بیش از 11هزار قطعه پرنده در نجف آباد شده است.
شهرستان نجف آباد در 30 کیلو متری غر ب اصفهان قرار دارد.
غ.ک/ 7153 / 6022 دریافت کننده: اصغر دواتگر – انتشار : عمادی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا