بیش از 200 هزارتن کود بین کشاورزان خراسان رضوی توزیع شد

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

ولی الله کاشکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این شرکت بیش از نیمی از کود مورد نیاز کشاورزان استان را در طول سال تامین می کند، افزود: بخشی از کودهای توزیعی با یارانه شامل اوره، سوپر فسفات، سولفات پتانسیم و آهن است و بخشی هم غیر تکلیفی یا بدون یارانه است و در توزیع آن محدودیتی وجود ندارد و به میزان سفارش به کشاورزان عرضه می شود .
وی گفت در این مدت شش هزار تن بذر اصلاح شده برای کشت های مختلف از طریق این شرکت بین کشاورزان توزیع شده و با 74 کشاورز نیز برای تولید بذر اصلاح شده غلات گندم و جو قرار داد بسته شده تا برای سال آینده بذرهای مورد نیاز و با کیفیت بالا را تولید نمایند.
به گفته وی ، امسال 40 تن بذر کلزای اصلاح شده از رقم های خارجی و داخلی نیز بین کشاورزان توزیع شده و همچنین 70 دستگاه سمپاش از طریق شرکت برای عرضه به کارگزاران و کشاورزان استان تامین شده است تا نسبت به خرید آن اقدام نمایند.
وی ادامه داد : 70 درصد کشاورزان استان خرده مالک هستند و کمتر از پنج هکتار زمین در اختیار دارند که در قالب تعاونی ها وتشکل های تعاونی تولید و روستایی و از طریق کارگزاران شرکت پوشش داده می شوند.
وی عنوان کرد: این شرکت 90 کارگزاری در استان دارد که از این تعداد،‌بیش از 50 مورد آن فعال و بقیه غیر فعال است.
خراسان رضوی دارای بیش از 320 هزار بهره برداراست و در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی رتبه های اول تا سوم کشور را دارا می باشد.
1906/6012خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا