پرونده بیمه شدگان تامین اجتماعی اصفهان الکترونیکی می شود

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، علی اصغر دادخواه روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پرونده الکترونیک بیمه شدگان تامین اجتماعی تاکنون تنها در سه استان بطور آزمایشی فعال شده بود که بزودی این طرح در استان اصفهان نیز عملیاتی می شود.
وی اظهار کرد: در قالب این طرح تمام پرونده‌ های یک میلیون و 80 هزار بیمه شده اصلی تامین اجتماعی استان بصورت الکترونیک اسکن و ذخیره خواهد شد و بدنبال آن فضاهایی که برای بایگانی استفاده می شد، آزاد می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان افزود: طرح نسخ درمانی الکترونیکی بزودی دراستان اصفهان و آذربایجان شرقی به عنوان دو استان پایلوت فعال می شود و در قالب آن صدور کارت درمانی در محل مراکز درماتی تامین اجتماعی انجام خواهد شد.
به گفته دادخواه، تا پایان سال 96 تمامی زیرساخت های مورد نیاز برای احقاق فعالیت های الکترونیکی در سازمان تأمین اجتماعی فراهم می شود و حتی برای بازنشستگی نیز نیازی به مراجعه به سازمان تامین اجتماعی نخواهد بود.

** کارفرمایان 700 میلیارد تومان به تامین اجتماعی استان اصفهان بدهکار هستند
مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان میزان بدهی معوقه کارفرمایان به تأمین اجتماعی را 700 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: مجموعه ریسندگی و بافندگی کاشان با 120 میلیارد تومان بدهکارترین کارگاه به تامین اجتماعی در استان به شمار می رود.
دادخواه در ادامه با اشاره به اجرای طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب افزود: مرحله اول این طرح که در شهریور ماه امسال اجرا شد 180 میلیارد تومان از بدهی ها را شامل شد.
وی یادآور شد: مرحله دوم این طرح برای مدت سه ماه از 19 دی 95 تا 19 فروردین 96 اجرا می شود و کارفرمایان می‌ توانند با مراجعه حضوری نسبت به این بخشودگی و یا تقسط یکساله بدهی خود اقدام کنند.
دادخواه همچنین با اشاره به بدهی 80 میلیارد تومانی شهرداری اصفهان به تأمین اجتماعی گفت: درعوض این بدهی، زمینی به مساحت سه هکتار و به ارزش 25 میلیارد تومان در محدوده سالن اجلاس سران اصفهان برای ساخت بیمارستان به تأمین اجتماعی واگذار شد و باقی مانده این بدهی نیز در طول ساخت بیمارستان پرداخت خواهد شد.
وی همچنین درباره صندوق بازنشستگان فولاد نیز گفت: قرار شده این مجموعه از ابتدای سال آینده، تحت حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرارگیرد تا دیگر زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی نباشد.

**ماهانه 270 میلیارد تومان برای مستمری بازنشستگان استان هزینه می شود
مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: ماهانه 270 میلیارد تومان برای مستمری بازنشستگان زیر پوشش تامین اجتماعی استان هزینه می شود و تأمین اجتماعی برای پرداخت این مستری هیچ معوقه ای ندارد.
ویبا اشاره به لیست بیمه شدگان کارگاه ها و دستگاه های اجرایی بصورت اینترنتی گفت: 110 هزار کارفرما در استان اصفهان بدون نیاز به مراجعه حضوری لیست بیمه خود را برای تامین اجتماعی ارسال می کنند و این موضوع تاثیر زیادی در کاهش رفت و آمد و اتلاف وقت دارد.
دادخواه اضافه کرد: مراجعه به سایت مربوطه و ارسال لیست بیمه شدگان از این طریق در تمام ساعات شبانه روز انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: از طریق این پایگاه اینترنتی، بیلان‌ سالانه کارفرمایان نیز بصورت هوشمند قابل دریافت است.
مدیرکل تامین اجتماعی اصفهان افزود: با محوریت تمرکز نامنویسی بیمه شدگان در سامانه الکترونیکی، امروزه تنها با یک بار ثبت نام در هر شعبه ای، در تمام شعب دیگر اطلاعات بیمه شده قابل مشاهده و پیگیری است و این کار تا حد زیادی می تواند در صرفه جویی زمان کاربران و کارمندان موثر باشد.
وی، بازرسی الکترونیک را نیز از دیگر اقدامات این سازمان بمنظور نیل به دولت الکترونیک دانست و گفت: این کار در ابتدا بصورت آزمایشی در تهران انجام شده بود اما از اسفند امسال در سایر استان ها عملیاتی می شود.
وی تصریح کرد: بازرسان تامین اجتماعی با استفاده از تبلت با مراجعه به کارگاه‌ها و ثبت اثر انگشت الکترونیک، روند بازرسی را انجام می دهند.
وی با بیان اینکه در استان اصفهان 22 هزار نفر از بیمه بیکاری استفاده می کنند، مقرری بگیران بیمه بیکاری نسبت به مدت مشابه پارسال 30 درصد افزایش داشته‌ است که با توجه به رکود چند سال گذشته، افزایش این آمار طبیعی است.
دادخواه یادآور شد: 65 درصد جمعیت استان اصفهان یعنی سه میلیون و 300 هزار نفر زیر پوشش اداره کل تأمین اجتماعی هستند.
وی افزود: همچنین در این استان 230 هزار نفر از بازنشستگان از خدمات تامین اجتماعی بهره می برند.
هم اکنون در استان اصفهان 43 شعبه اصلی، 23 شعبه اقماری و 16 کارگزاری تامین اجتماعی وجود دارد.
پ / 6020/ 6994 / 2093 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** ویرایش: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا