کولاک مقطعی در گردنه های همدان/ ارتفاع برف در راههای روستایی بیش از 120 سانتیمتر است

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

محمد رودباری یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: پاکسازی جاده های اصلی و گردنه ها به طور کامل انجام شده و نیروهای راهداری در گردنه ها مستقر هستند اما کولاک مقطعی تردد را کند کرده است.
وی با بیان اینکه شهروندان از مسافرتهای غیرضرور پرهیز کنند افزود: تردد بدون زنجیر چرخ انجام می شود اما مسافران همه تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.
وی با بیان اینکه بعد از اتمام پاکسازی راه های اصلی عملیات پاکسازی شریانهای روستایی در حال انجام است افزود: صبح امروز مسیر روستایی 60 روستا بسته بود که با اجرای عملیات پاکسازی در حال حاضر فقط راه روستایی 10 روستا در شهرستان ملایر، چهار روستا در شهرستان بهار، 5 روستا در اسدآباد و چهار روستا در تویسرکان بسته است که با همت راهداران تا پایان امشب پاکسازی انجام می شود.
وی با بیان اینکه ارتفاع برف در برخی مسیرها بیش از 120 سانتیمتر است افزود: پاکسازی در این مسیرها فقط با بولدوزر انجام می شود.
وی تصریح کرد: این استان دارای پنج هزار و 400 کیلومتر انواع راه است که بیشتر این راه ها برفگیر بوده و نیاز به عملیات برف روبی دارند.
وی با بیان اینکه همدان 45 گردنه برفگیر و سخت گذر به طول 245 کیلومتر دارد که مهمترین آنها گردنه اسدآباد است، گفت: 289دستگاه ماشین راهداری از جمله لودر، گریدر، کامیون نمک پاش و برف روب برای عملیات پاکسازی به کار گرفته شده است.
وی بیان کرد: 537 نیروی انسانی شامل پیمانکار، سرپرست تیم، نیروهای خدماتی و پشتیبانی ، راننده و دیگر عوامل اجرایی و خدماتی در طرح راهداری امسال کار ایمن سازی مسیرها را عهده دارند.
7523/6993
خبرنگار: مرضیه بختیاری*انتشار: اکبر بهاروند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا