47 طرح کشاورزی همزمان با دهه فجر در استان مرکزی به بهره برداری می رسد

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

علی بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ها با اعتباری بالغ بر 260 هزار و 157 میلیون ریال در بخش های آب، خاک، خدمات فنی مهندسی، تولیدات گیاهی و دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی استان مرکزی به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: از این میزان اعتبار، 34 هزار و 933 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی، 74 هزار و 478 میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی و 150 هزار و 746 میلیون ریال آورده شخصی افراد در طرح های دهه مبارک فجر سرمایه گذاری شده است.
رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: با بهره برداری از این طرح ها برای 221 نفر به صورت مستقیم و 450 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی می شود و 983 خانوار از مزایای این طرح ها بهره مند می شود.
بابایی گفت: 26 مورد از این طرح ها در حوزه آب و خاک شامل ساخت کانال انتقال آب، آبیاری تحت فشار، قطره ای و بارانی، انتقال آب با لوله و مرمت و لایروبی قنوات است که با اعتباری بالغ بر 60 هزار و 757 میلیون ریال در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: با اجرای طرح های انتقال آب با لوله، بهسازی کانال ها و نهرهای سنتی، راندمان انتقال آب در این مسیرها تا دو و نیم برابر افزایش می یابد.
رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی 11 مورد از طرح هایی که در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد را در حوزه تولیدات دامی عنوان کرد و افزود: در این مدت بهره برداری از پنج مرغداری گوشتی و تخمگذار، سه واحد پرورش گاو شیری و سه واحد گوساله پروری با اعتباری بالغ بر 110 هزار و 700 میلیون ریال آغاز می شود و 86 خانوار از مزایای این طرح ها بهره مند می شود.
بابایی یادآور شد: چهار مورد از طرح های دهه مبارک فجر در حوزه تولیدات گیاهی، 2 مورد در حوزه شیلات و یک مورد در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی و یک مورد در سایر زیر بخش های کشاورزی و دامداری به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح ها 18 هزار و 560 متر مربع به مساحت گلخانه های، یک صد تن به تولیدات قارچ، 111 هزار قطعه به تولیدات آبزیان زینتی، 300 تن به عرضه آبزیان و چهار هزار و 100 تن به تولید پنیر و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی استان مرکزی افزوده می شود.
سه درصد از مجموع تولیدات بخش کشاورزی کشور در استان مرکزی تولید می شود.
1955/6013/خبرنگار: مهدی عظیمی**انتشار دهنده:مژگان حیدری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا