استاندار: یک هزار و 537 طرح در فارس بهره برداری می شود

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

سیدمحمدعلی افشانی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با گرامیداشت فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: یک هزار و 146 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح ها از محل اعتبارات ملی و یک هزار و 236 میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی، مشارکت و سرمایه گذاری مردم است.
وی اظهار کرد: این پروژه ها در حوزه های مختلف آبفای شهری و روستایی، حمل و نقل، خدماتی، رفاهی، گازرسانی شهری و روستایی، بهداشت و درمان، آموزشی و فرهنگی و ورزشی، گردشگری، برق و انرژی، عمران شهری و روستایی، کشاورزی، کارآفرینی و تولید و مسکن شهری و روستایی است.
استاندار فارس با اشاره به مشکل کم آبی و خشکسالی این استان گفت: 34 طرح تامین، انتقال و توزیع آب با صرف اعتباری افزون بر 152 میلیارد و 232 میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی همزمان با دهه فجر در مناطق مختلف فارس افتتاح می شود.
وی اظهار کرد: 53 طرح نیز در این ایام در بخش های حمل و نقل، راه های اصلی، فرعی و روستایی استان افتتاح می شود که در مجموع 375 میلیارد و 531 میلیون تومان برای اجرای آنها هزینه شده است.
افشانی گفت: 89 میلیارد تومان نیز ارزش ریالی مجموع طرح ها در حوزه آموزش وپرورش، نوسازی مدارس و میراث فرهنگی است که در روزهای آینده به بهره برداری می رسند.
استاندار فارس اظهار کرد: با بهره برداری از 64 طرح گازرسانی به شهرها و روستاهای مختلف استان، شمار زیادی از مردم از نعمت گاز برخوردار می شوند که در این زمینه نیز افزون بر 190 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
وی ادامه داد: در بخش بهداشت و درمان59 طرح به ارزش افزون بر 22 میلیارد تومان و در بخش برق رسانی نیز 189 طرح با صرف اعتبار افزون بر 63 میلیارد تومان همزمان با دهه فجر در نقاط مختلف فارس به بهره برداری می رسند.
افشانی گفت: افزون بر 235 میلیارد تومان نیز با هدف اجرای طرح های عمران شهری و روستایی توسط شهرداری ها، دهیاری ها و بنیاد مسکن هزینه شده است که دهه فجر امسال در قالب 308 طرح مردم مناطق مختلف از مزایای آن برخوردار می شوند.
وی ادامه داد: 25 طرح فضاهای ورزشی شهری، روستایی و کارگری نیز با اعتباری افزون بر 22 میلیارد تومان در روزهای آینده به بهره برداری می رسند.
استاندار فارس اظهار کرد: 81 طرح صنعتی و تولیدی نیز دهه فجر امسال فعالیت خود را آغاز خواهند کرد که برای اجرای این طرح ها، افزون بر 10 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و 370 میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی هزینه شده است.
افشانی همچنین شمار طرح های آماده بهره برداری بخش کشاورزی استان فارس در دهه مبارک فجر را 79 طرح اعلام کرد و گفت: این طرح ها در مجموع با اعتباری افزون بر 189 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و تسهیلات به ثمر رسیده اند.
وی افزود: دهه فجر امسال همچنین کلید 15 هزار و 224 واحد مسکن شهری و روستایی در قالب 81 پروژه مسکن مهر و مسکن روستایی در مجموع با اعتباری افزون بر 593 میلیارد تومان افتتاح می شوند.
استاندار فارس گفت: علاوه بر این طرح ها، عملیات اجرایی شمار دیگری از طرح های بزرگ استان نیز در مراحل پایانی است که می توان از ورزشگاه میانرود و فاز نخست بیمارستان خیرساز بوعلی سینا به عنوان برخی از این طرح ها یاد کرد و تلاش بر این است که 31 اردیبهشت ماه همزمان با آیین یادروز سعدی و با حضور مقامات ارشد اجرایی کشور به بهره برداری برسند.
6122 / 2027
خبرنگار: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا