سید محمود دعایی: صلابت امام(ره) راحل مثال زدنی بود

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت الاسلام محمود دعائی در آئین سی و هشتمین سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) در فرودگاه مهرآباد افزود: حضرت امام خمینی (ره) رژیم پهلوی را با اطمینان خاطر و ایمان و باور قلبی به همراه یکراهی و یکدلی مردم به زانو در آورد.
وی با بیان اینکه سه مقطع توفیق همراهی با امام (ره) را داشته است ، اولین مقطع را سفر امام(ره) به کویت عنوان کرد.
وی اظهار کرد: امام(ره) قرار بود بعد از ١٤ سال از جایی که به آن عادت کرده بودند به کویت بروند و آینده شان روشن نبود ؛ همه در مراسم بدرقه، أشک می ریختیم اما ایشان با أتکا به نفس و ایمانی که داشتند همه ما را دلداری می دادند.
دعائی اضافه کرد: امام (ره) لحظه ای در بیغوله ها زیر عبای نازک خود استراحت می کردند و حاج احمد آقا در آن لحظه بغض کرده بودند؛ البته این سفر بنا به قسمت انجام نشد.
مدیر مسئول روزنامه اطلاعات با بیان اینکه امام قرار شد دو روز بعد به فرودگاه پاریس بروند ، گفت: من حامل پیام ویژه عراق به امام(ره) بودم بدینصورت که قبل از کشیدن پلکان هواپیما موظف بودم این پیغام را به آقا برسانیم که اگر کشور فرانسه شما را به حضور نپذیرفت شما نمی توانید به عراق برگردید.
وی افزود: مستقیما به امام(ره) نگفتم چون از کشوری حرکت می کردند که دیگر آن کشور ایشان را نمی پذیرفت.
دعائی، مقطع سوم همراهی با امام(ره) را لحظه بازگشت ایشان به وطن و فرودگاه امام عنوان کرد و گفت: در هر سه حالت ایشان را آرام و مطمئن دیدم و از کاری که می کردند اطمینان خاطر داشتند.
وی با بیان اینکه امروز برای تجدید خاطره ای ، اینجا گرد هم آمده ایم، درباره علل موفقیت و پیروزی انقلاب گفت: این پیروزی محقق شد چون همه ملت از هر جناح و تفکری متحد پشت سر رهبر ایستاد و رژیم تا زندان مسلح را به زانو درآورد.
دعائی اضافه کرد: هنگام سخنرانی امام در همین فرودگاه در یک گوشه شخصیت های مطرح زمان ایستاده بودند و اصغر حاج جهادی یک لحظه أشک ریخت و علتش را رشک بردن بر قدرت و صلابت امام عنوان کرد.
براساس گزارش ایرنا، حجت الاسلام مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس جمهور، سید محمود علوی، وزیر اطلاعات، زهرا احمدی پور، رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاون رئیس جمهوری، عباس آخوندی،‌ وزیر راه و شهرسازی، سید حسین هاشمی، استاندار تهران ، بانو عفت مرعشی همسر آیت الله هاشمی رفسنجانی ، بیت امام راحل و جمعی از مسئولان کشوری در آئین سی و هشتمین سالروز ورود تاریخی امام راحل به میهن در محل فرودگاه مهرآباد حضور داشتند .
اجتمام** ٧٣٢٩**1776
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد ** انتشاردهنده: لیلاخطیب زاده
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا