23 راه روستایی زنجان در انتظار بازگشایی

محمد امینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف از پنجشنبه هفته گذشته در مناطق مختلف استان زنجان آغاز شد و بارش برف سنگین موجب مسدود شدن 250 راه روستایی در این استان شد که راهداران با تلاش بی وقفه اقدام به بازگشایی 227 راه روستایی کردند.
وی تاکید کرد: راهدارن موفق شدند راه های روستایی بسته شده شهرستان های خدابنده، طارم، ابهر و خرمدره را برف روبی و بازگشایی کنند.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: هم اکنون راه 10 روستا در شهرستان ایجرود، پنج روستا در شهرستان ماهنشان، سه راه در سلطانیه و پنج راه روستایی نیز در زنجان با تلاش راهداران در حال بازگشایی است.
امینی یادآورشد: با توجه به محدود بودن تعداد ماشین آلات راهداری این استان، اولویت ارائه خدمات راهداری اعم از نمک پاشی، تیغ زنی و بازگشایی در جاده های اصلی و شریانی است.
وی خاطرنشان کرد: همزمان با نخستین روز دی، 50 اکیپ راهداری با 495 نیرو با 227 دستگاه ماشین آلات عازم 288 راهدارخانه این استان شده اند.
به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: همه راهدارخانه های این استان به منظور ارائه خدمات بهتر به رانندگان و مسافران عبوری از جاده ها تجهیز و همه مسائل رفاهی در 288 راهدارخانه برای استقرار مسافران و در راه ماندگان در شرایط اضطراری فراهم شده است.
امینی تاکید کرد: کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه 141، سایت www.141.ir ارتباط برقرار و سفر خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند.
وی، از همه رانندگانی که قصد تردد در جاده های این استان را دارند، خواست خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی به خصوص زنجیر چرخ، لاستیک یخ شکن، وسایل گرمایشی، لباس گرم و جیره غذایی خشک مجهز کنند.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: هموطنان قبل از اقدام به سفر، در بررسی خودروهای خود از کامل و سالم بودن مخزن خودرو، برف پاک کن و بخاری آن اطمینان داشته باشند.
امینی خاطرنشان کرد: هموطنان می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه 1816 در هر ساعت از شبانه روز در تماس باشند.
7325/3001
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: مینا افشاری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا