ضرورت رفت و آمد خودرو ها با زنجیرچرخ در محورهای کوهستانی گیلان

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

سرهنگ حسین محمدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شرایط کنونی تردد در محورهای کوهستانی همچون آستارا – اردبیل ، اسالم- خلخال ، سیاهکل – دیلمان ، جیرنده – کلیشم و ماسوله با زنجیرچرخ امکانپذیر است.
وی اظهار کرد: در سایر محورهای استان نیز در برخی جاها به علت بارش پراکنده برف و دربعضی محورها بدلیل بارش باران جاده ها لغزنده است؛ از اینرو، رانندگان باید بیش از پیش در هنگام رانندگی احتیاط داشته باشند.
وی با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش برف در مناطق جلگه ای استان از عصر امروز تا فردا ( پنجشنبه) گفت: براساس پیش بینی هواشناسی بارش برف را تا فردا در بیشتر نقاط استان شاهد خواهیم بود.
سرهنگ حسین پور از شهروندان خواست تا در چنین شرایط جوی از سفرهای غیرضروری بپرهیزند و در صورت ضرورت سفر، تجهیزات لازم زمستانی از جمله زنجیرچرخ ، تجهیزات ایمنی، گرمایشی، آذوقه (برای 24 ساعت) به همراه خود داشته باشند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان همچنین به رانندگان تاکید کرد تا با رعایت سرعت مطمئنه ، رعایت فاصله طولی با خودروها ی دیگر بیشتر از روزهای عادی و پرهیز از رانندگی تهاجمی ( همچون بوق زدن و چراغ دادن و حرکات مخاطره آمیز) ترددی ایمن برای خود و دیگران را در محورها رقم بزنند.
نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه ناپایدار در منطقه است؛ بنابراین شرایط برای ابرناکی، روند کاهش دما، وزش باد و بارندگی (گاهی خیلی شدید)،و در ارتفاعات ، دامنه ها و برخی مناطق جلگه ای شرایط برای بارش برف مهیاست.
خبرنگار: مریم سلیمانی** انتشار : نصراله ابراهیمی
7296/6070

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا