قانون بخشودگی جرایم گامی برای بهبود فضای کسب وکار وتحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا محمود یارعلی زاده چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: براساس قانون بخشودگی جرایم در سازمان تامین اجتماعی، کارفرمایان ازخرداد تا 26 شهریور ماه امسال، تقاضاهای خود را در واحدهای اجرایی ثبت کردند که با شرایط محدودی تعدادی از کارگاهها ی استان مشمول استفاده از این قانون شدند.
وی با بیان اینکه هدف از اجرای این قانون، استفاده حداکثری کارگاهها و کارفرماها ازمزایاست، افزود: سازمان تامین اجتماعی اصلاحیه ای با شرایط بسیار مناسب به شعب کشور و از جمله خوزستان ابلاغ کرده است که کارفرمایان از 19 دی ماه امسال تا 18 فروردین ماه سال 96 مهلت دارند تقاضای بخشودگی جرایم یعنی تقاضای استفاده از این قانون را در دبیرخانه شعب اجرایی سازمان تامین اجتماعی در شعب ثبت کنند.
پیشنهاد تمدید و تسهیل طرح بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب با شرایط مناسب تر از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دولت ارائه و این پیشنهاد به تصویب هیات وزیران رسید.
یارعلی زاده ابراز امیدواری کرد: با اجرای این قانون، 6 هزار میلیارد ریال جرایم دیرکرد پرداخت حق بیمه ازبدهی کارفرمایان و کارگاههای استان کم شود.
مدیر کل تامین اجتماعی خوزستان در خصوص ویژگی های طرح جدید گفت: امکان دریافت چک به عنوان وثیقه به جای ضمانت نامه بانکی و یا اموال منقول و غیر منقول و افزایش کارفرمایان مشمول استفاده از تسهیلات از مزایای طرح جدید بخشودگی جرایم است .
وی اظهار کرد: در طرح بخشودگی سابق تنها کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی می توانستند از مزایای بخشودگی جرایم استفاده کنند که در طرح جدید کارفرمایان واحدهای خدماتی نیز مشمول بخشودگی جرایم خواهند بود.
یارعلی زاده گفت: از کارفرمایان درخواست می شود برای استفاده از این بخشودگی در این مهلت قبل از پایان سال جاری به یکی از شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه این قانون هیچ ارتباطی به مبلغ جرایم ندارد اظهار کرد: به عنوان مثال یک کارگاه با داشتن 940 میلیارد ریال جریمه بخشیده می شود یعنی تمام جرایمی که تا هشتم دی ماه 95 متوجه کارگاه شده مشمول این بخشنامه قرار می گیرند.
یار علی زاده ادامه داد: کارگاهها برای برخورداری از مزایای این قانون و بخشنامه باید دوره بحران کارگاه که از آن به بعد نتوانسته حق بیمه را به سازمان پرداخت کند به دلایلی از جمله تحریم های اقتصادی، حوادث طبیعی مثل خشکسالی و سرمازدگی و یا نوسانات ارزی باشد که بر اساس برآوردها، تقریبا تمام کارگاههای استان حداقل یکی از این دلایل را دارند.
مدیر کل تامین اجتماعی خوزستان بیان کرد: مرجعی مانند فرمانداری ها، بخشداری ها، دهیاری ها، سازمان های صنعت، معدن و تجارت و یا اتحادیه ها می توانند به عنوان مرجع تایید کننده باشند.
وی افزود: کارفرمایان از 50 تا 100 درصد می توانند از بخشودگی برخوردار شوند به این صورت که اگر کارگاه اصل حق بیمه یا بدهی را یک جا یا در 12 قسط پرداخت کند مشمول 100 درصد بخشودگی جرایم و در صورت پرداخت قسط در 36 ماه، از 50 درصد بخشودگی جرایم برخوردار می شود.
یارعلی زاده در خصوص چالش های تامین اجتماعی گفت: منابع سازمان از محل درآمدها و دریافت حق بیمه است و 97 درصد درآمدها و منابع استان را دریافت حق بیمه تشکیل می دهد.
مدیر کل تامین اجتماعی خوزستان ادامه داد: با توجه به اینکه 42 میلیون نفر در کشور و 2 میلیون و 800 هزار نفردر استان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند پس برای انجام تعهدات خود به منابعی نیاز دارد که 97 درصد حق بیمه را دریافت کند.
وی بیان کرد: گاهی بابت حق بیمه، کارگاههایی بدون رونقی به سازمان پیشنهاد می شود که کارگاه خود دچار مشکلات مالی است که سازمان با بر عهده گرفتن مالکیت آن، باید مشکلات مالی و کارگاهی را هم حل کند.
یار علی زاده در خصوص پرداخت های تامین اجتماعی گفت: سازمان تا کنون در پرداخت مستمری هیچ تاخیری نداشته و حتی از فروش اموال، املاک و دریافت تسهیلات، مستمری را به موقع پرداخت کرده است و 165 هزار نفر مستمری بگیر مستقیم تامین اجتماعی خوزستان هستند.
مدیر کل تامین اجتماعی خوزستان ادامه داد: ضریب پشتیبانی در خوزستان به علت بازنشستگی های پیش از موعد و اشتغال نداشتن کافی در خوزستان پایین و 4.88 است.
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان نیز اظهار کرد: 31 مرکز درمان مستقیم شامل 6 بیمارستان و 25 مرکز سرپایی در استان فعال است و سه بیمارستان در آبادان، اهواز و دزفول در حال ساخت است.
صادق جلیلی ادامه داد: 485 تخت فعال بستری در مراکز درمان مستقیم فعال است که با اضافه شدن این سه بیمارستان تعداد تخت های فعال به 800 تخت می رسد.
وی افزود: در 9 ماهه امسال، در بخش درمان مستقیم چهار میلیون و 145 هزار ویزیت عمومی، تخصصی و دندانپزشکی و 90 هزار ویزیت مامایی انجام شد.
جلیلی گفت: افزایش تعداد پزشکان مراکز درمان مستقیم شادگان و سوسنگرد ، راه اندازی دستگاه سی تی اسکن پیشرفته با مشارکت منطقه آزاد اروند در آبادان، و راه اندازی چهار دستگاه آمبولانس و دیجیتالی کردن تمام دستگاههای رادیولوژی در بیمارستان امیرالمونین که کلینیک شهید رجایی نیز به زودی انجام می شود از جمله اقدامات انجام شده مدیریت درمان است.
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان ادامه داد: در راستای رضایتمندی مردم، دفتر کمیسیون پزشکی از امانیه به خیابان میهن غربی کیانپارس با امکانات بیشتر و افزایش تعداد کمیسیون ها انتقال یافت.
وی اظهار کرد: در 9 ماهه امسال، هشت هزار و 100 پرونده در کمیسیون پزشکی در خوزستان مطرح و منجر به صدور رای شد.
جلیلی گفت: ارتقای هتلینگ بیمارستان امیرالمونین اهواز و بهبهان ، ارتقای اورژانس بیمارستان امیرالمونین ، راه اندازی بخش داخلی بیمارستان ماهشهر و افزایش 22 تخت به تخت های فعال این بیمارستان در دهه فجر در دستور کار قراردارد.
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان ادامه داد: در بخش درمان غیرمستقیم 2 هزار و 200 مرکز طرف قرار داد هستند و تمام بیمارستان های استان، درمانگاهها، مطب ها و مراکز پاراکلینیک را شامل می شود.
3004/6002خبرنگار: خاطره غفاری**انتشاردهنده : کبری آقازری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا