آیین بهربرداری از2406پروژه مخابراتی استان اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

 

به همت تلاشگران عرصه ارتباطات استان باحضور دکتر نوبخت معاون محترم رئیس جمهور

محمدباقر نوبخت شامگاه پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از 2406 پروژه مخابراتی استان اصفهان اظهارکرد: بهره‌برداری از نسل 4 و 4.5 موبایل در استان اصفهان برای نخستین بار در کشور رقم می‌خورد.

وی افزود: استان اصفهان همواره دارای مدیران  فهیم و کارآمد بوده و این حق اصفهانی‌هاست که از همه اولین‌ها برخوردار شوند؛ اینکه به دلیل تغییر برنامه سفر، 24 ساعت زودتر خدمات همراه اول به مردم اصفهان ارائه می‌شود باعث خرسندی است.

معاون رئیس جمهور گفت: از دی ماه سال گذشته 11.5 میلیارد دلار فرصت سرمایه‌گذاری همراه با انتقال دانش در کشور صورت گرفته، البته زمان می‌برد تا این سرمایه‌های ثبت شده تعین اجرایی پیدا کند؛ دولت در 2 عرصه در حال بازسازی رکود بوده و با حرکتی در مسیر بخش خصوصی، طرح های عمرانی راکد و نیمه‌راکد را با اعتباری بالغ بر 16 هزار میلیارد تومان را فعال خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: طی سال جاری تعداد زیادی از واحدهای تولیدی نیمه‌فعال بخش خصوصی استان اصفهان توانستند از تسهیلات بانکی استفاده کنند و فعال‌تر شوند.

نوبخت عنوان داشت: همچنین مقرر شد 37 هزار میلیارد تومان در طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی دولتی فراهم شود که برآیند آن رشد اقتصادی در استان اصفهان خواهد بود.

وی تأکید کرد: در 6 ماه نخست سال 95 با رشد اقتصادی 6.5 درصد با فروش نفت و 4.5 درصد بدون فروش نفت روبرو بوده‌ایم؛ طی یک ماه گذشته و به ویژه 3 روز قبل، 2 گزارش از سوی صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی مطرح شد که با ثبات‌ترین اقتصاد منطقه متعلق به ایران است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اذعان داشت: دنیا در شرایط نیمه‌رکودی به سر برده و کشورهای منطقه به جهت افت قیمت نفت با رکود اقتصادی مواجه شده‌اند؛ قیمت نفت اپک 52 دلار است و این نسبت به آمار زیر 30 دلار 6 ماهه مشابه سال گذشته رقم بسیار بالایی است.

وی متذکر شد: دولت در سال 92 با فروش نفت به قیمت 104 دلار بودجه را تنظیم کرد و این در حالی است که امسال قیمت نفت به نصف کاهش یافته است اما در چنین شرایطی همچنان رشد اقتصادی داشته‌ایم امیدواریم مردم آثار رشد اقتصادی را در زندگی خود مشاهده کنند؛ ایران در بین کشورهای جهان هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان است و از استرالیا، هلند، امارات متحده عربی از نظر قدرت و حجم اقتصادی به مراتب بالاتر هستیم.

سخنگوی دولت تأکید کرد: بدون تردید این رشد اقتصادی حاصل بستری است که از 38 سال پیش در ایران فراهم شد و خدمات زیادی را برای مردم به دنبال خواهد داشت.

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا