جایگزینی ۹۰ هزار تاکسی فرسوده در راستای حل مشکل آلودگی هوا

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

سخنگوی دولت در اصفهان:

جایگزینی ۹۰ هزار تاکسی فرسوده در راستای حل مشکل آلودگی هوا

سخنگوی اصفهان گفت: در راستای حل مشکلات آلودگی هوا طرحی را مبنی بر جایگزینی ۹۰ هزار تاکسی فرسوده اعلام کردیم که بخشی از آن محقق شده است.

 محمدباقر نوبخت شامگاه جمعه در حاشیه سفر به اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بیش از یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری سبب افتتاح طرح‌ها و پروژه‌هایی شد که امروز شاهد آنها بودیم.

وی افزود: افتتاح پروژه‌های بسیار خوبی را امروز شاهد بودیم، ازجمله بروز کردن خطوط تلفن همراه با فناوری 4G که ظرفیت بسیاری برای تلفن همراه فراهم می‌کند، همچنین طرحی در زمینه اتصال خانه‌ها به شبکه فیبر نوری را به بهره ‌برداری رساندیم.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: طرح‌های بازسازی و نوسازی بیش از 100 کیلومتر خطوط ریلی افتتاح شد، همچنین تامین گاز مطمئن به خانواده‌ها و پروژه صنعتی حدود 40 میلیارد تومانی را مورد بهره‌برداری قرار دهیم، 2 طرح نیز در ارتباط با محیط زیست افتتاح شد.

وی تصریح کرد: در جلسه شورای اداری علاوه بر فرصتی که برای افتتاح این طرح‌ها داشتیم توانستیم این موضوع را جمع بندی کنیم که استان اصفهان در رشد و توسعه کشور چه سهمی داشته است، دولت در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از 2 مسیر، رشد اقتصادی را دنبال می‌کند، نخست از طریق فعال کردن واحدهای تولیدی غیر دولتی و همچنین پروژه‌های عمرانی.

معاون رئیس جمهور افزود: در سطح ملی 11 هزار و 400 مورد از این واحدها داریم که در استان اصفهان 891 واحد تولیدی 688 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند و در مجموع هزار و 498 میلیارد تومان تسهیلات داده شد.

نوبخت  افزود: برای طرح‌های عمرانی استان اصفهان که حدود 590 میلیارد تومان هزینه داشت، 401 میلیارد تومان تخصیص داده شده و علاه بر این مورد این استان از مصوبات سفر رئیس‌جمهور نیز سهمی دارد، در 38 طرح و پروژه حدود 695 میلیارد تومان مصوب شده که 100 درصد تخصیص یافته است.

سخنگوی دولت درباره افزایش حقوق بازنشستگان اظهار داشت: پیرامون موضوع بازنشستگان در قانون برنامه ششم باید گفت آنچه دولت لایحه داد در اسناد این برنامه تصریح شد، براین اساس باید نابرابری دریافتی بازنشستگان رفع شود و در بودجه سال 96 در لایحه دولت هزار میلیارد تومان به این منظور اختصاص یافته است.

وی افزود: برای بازنشستگان در سال 95 باید 2 اقدام صورت می‌گرفت، نخست برای آنهایی که پاداش را از سنوات گذشته دریافت نکرده‌اند، به این منظور 2 هزار و 700 میلیارد تومان به آموزش و پرورش پرداخت کرده‌ایم که همه مطالبات تسویه شد، حکم دیگری نیز داشتیم که براساس آن کسانی که از یک و نیم میلیون تومان کمتر دریافتی داشتند دریافتی آن‌ها را تا 20 درصد افزایش داده‌ایم.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سئوالی درباره اقدامات صورت گرفته در ارتباط با تبدیل ضایعات خطرناک به مواد قابل استفاده بیان کرد: امروز در این زمینه یک افتتاح صورت گرفت، براساس این طرح همه ضایعات خطرناک به مواد قابل استفاده تبدیل می‌شوند، در استفاده از ابنیه و بتن کار بسیار خوبی بود و مقرر شد این طرح به واحدهای دیگر ابلاغ شود تا اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: دولت برنامه ششم را مانند 10 اقدام دیگر به صورت عام تصویب نکرد، در برنامه ششم  موضوع مهم آب و محیط زیست اهم مسائل بود که برای سال آینده 10 هزار میلیاردتومان برای محیط زیست، آب، فاضلاب و شبکه حمل و نقل ریلی در نظر گرفته‌ایم، در راستای حل مشکلات آلودگی هوا نیز طرحی را مبنی بر جایگزینی 90 هزار تاکسی فرسوده اعلام کردیم که بخشی از آن محقق شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که با مشکلاتی در شرق اصفهان روبه‌رو هستیم که اشتغال منطقه را با مشکل مواجه کرده است، برنامه ششم در برش استانی چه برنامه‌ای را برای شرق اصفهان در نظر گرفته است، بیان کرد:  همانطور که گفتم 4 موضوع مهم را در برنامه ششم در نظر گرفته‌ایم، وضع آب همه استان‌ها مشخص بوده و برای استان‌هایی که دارای تنش آبی هستند میزانی را مشخص کرده‌ایم، در سال 96 هم بودجه‌ای در نظر گرفته‌ایم که اصفهان و شرق اصفهان از این مسئله برخوردار می‌شوند.

نوبخت گفت: برنامه ششم برنامه‌ای ملی است و تنها برشی که وجود دارد برش بخشی است، برای مثال گفته‌ایم رشد 8 درصدی می‌خواهیم و برای اینکه به رشد 8 درصدی برسیم 5 درصد کشاورزی باید رشد کند، اما نگفته‌ایم استان‌ها چه تکلیفی از این میزان دارند و این مسئله هوز تصویب نشده و این برنامه با توجه به مطالعات آمایش سرزمین در استان تصویب می‌شود.

معاون رئیس جمهور در این زمینه که آمار واقعی رشد بدون نفت چه میزان است، گفت: این میزان بدون نفت 4.5 درصد است.

وی درباره مصوبه‌های آب در صندوق توسعه ملی در بخش داخلی و بین‌المللی بیان کرد: یک عدد مربوط به آب‌های مرزی است که سالانه 2 هزار میلیارد دلار اعتبار دارد و علاوه بر این میزان 1500 میلیارد تومان برای آب روستایی در نظر گرفته شده است.

دکمه بازگشت به بالا