مرحله سوم واکسیناسیون تب برفکی در استان مرکزی آغاز شد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از روز شنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، دکتر عباس گنجی افزود: مرحله زمستانه واکسیناسیون تب برفکی از 16 بهمن ماه به مدت یک ماه در جمعیت دام های سنگین این استان اجرا می شود.
وی پیش بینی کرد: در مرحله سوم این طرح 87 هزار دام سنگین توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی و بخش خصوصی علیه بیماری تب برفکی واکسینه می شوند.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: هزینه واکسیناسیون و اجرت مایه کوبی در این مرحله برای هر راس دام حدود 40 هزار ریال است.
دکتر گنجی یادآور شد: یک میلیون و 517 هزار راس دام سبک و 163 هزار راس دام سنگین در 2 مرحله قبلی این طرح علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.
وی گفت: بیماری تب برفکی از بیماری‌های ویروسی مسری دام است که در صورت شیوع، خسارات اقتصادی فراوانی را به واحدهای پرورش دام می زند.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از دامداران خواست در زمان اجرای عملیات مایه کوبی تب برفکی از خرید، فروش و نقل و انتقال کنترل نشده دام و همچنین تردد همکاران طرح و ماشین‌آلات بین واحدها خودداری کرده و ضمن همکاری با گروه واکسیناسیون نسبت به اعمال شرایط بهداشتی در واحدهای دامی خود اقدام کنند.
استان مرکزی با 12 شهرستان، و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است
1955/6013/خبرنگار: مهدی عظیمی**انتشار دهنده:مژگان حیدری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا