مذاکرات هسته‌ای هفته آینده در وین، دو هفته دیگر در نیویورک دنبال می‌شود

یک دیپلمات کشورمان گفت که مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 هفته آینده در وین برگزار می‌شود.

n00159730-b

این مقام ایرانی با اعلام این مطلب گفت: دور تازه مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 از سه شنبه هفته آینده در وین برگزار می شود.

این مذاکرات در سطح معاونان و کارشناسان هیات های دو طرف و برای شروع نگارش متن توافق جامع انجام خواهد شد.

این دیپلمات ایرانی درباره احتمال برگزاری دور دیگری از مذاکرات در نیویورک در حاشیه برگزاری اولین کمیته برگزاری کنفرانس بازنگری در ان پی تی در سال 2015 در سال میلادی جدید با تایید این مطلب گفت: به احتمال قوی مذاکرات دیگری در سطح معاونان و کارشناسان دو هفته دیگر در نیویورک برگزار خواهد شد.

مرضیه افخم سخنگوی وزرات خارجه روز چهارشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران از شرکت و سخنرانی محمدجواد ظریف در کمیته برگزار کنفرانس بازنگری در ان پی تی 2015 در تاریخ 7 اردیبهشت در نیویورک خبر داد.

به گزارش ایسنا، ایران و 1+5 در چند هفته اخیر و بعد از یک سال و چهار ماه توانستند گام مهمی را برای رسیدن به توافق جامع هسته ای بردارند. در این گام مهم دو طرف توانستند به راه حل ها برای عبور از موانع و مشکلات بر سر توافق دست یابند و قرار است با شروع دور جدید مذاکرات در وین و سپس در نیویورک این راه حل ها به طور جامع مکتوب شود.

با این حال مشکلات و اختلاف‌نظرهای فنی و سیاسی به ویژه میان ایران و آمریکا بعد از اعلام بیانیه مطبوعاتی و مواضع اتخاذ شده طی چند هفته اخیر فضای رو به جلو مذاکرات را تا حدودی مبهم ساخته است.

انتشار فکت شیت آمریکایی و بیان مسایلی که از سوی ایران مورد تردید قرار گرفت، همچنین قانون بازنگری بر توافق نامه هسته‌ای با ایران 2015 که از سوی کمیته روابط خارجی سنای آمریکابا اجماع آرا به تصویب رسید بر ابهامات و پیچیدگی های مذاکرات خواهد افزود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا