ضرورت تخصیص اعتبارات برای جبران کمبود آب شرب در استان البرز/ راه‌اندازی تأسیسات آب شیرین‌کن در اشتهارد

پایگاه خبری ارک خبر-البرز:

مدیرعامل آب و فاضلاب استان البرز تأکید کرد

ضرورت تخصیص اعتبارات برای جبران کمبود آب شرب در استان البرز/ راه‌اندازی تأسیسات آب شیرین‌کن در اشتهارد

 

مدیرعامل آب و فاضلاب استان البرز بر ضرورت تخصیص اعتبارات به منظور جبران کمبود آب شرب در این استان تأکید کرد و گفت: با اختصاص 245 میلیارد تومان می‌توانیم طرح‌های توسعه‌ای برای رفع مشکلات آب شرب در این استان را انجام دهیم.

ارک خبربه نقل ازفارس:غلامرضا رضایی فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات این سازمان تأمین آب شرب و رفع مشکلات در این زمینه است که باید با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های اساسی این مهم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه باید مقدمات توسعه طرح‌های مختلف برای تأمین آب شرب شهروندان هر چه سریع‌تر فراهم شود،‌ افزود: در این زمینه و برای اجرای طرح‌های مختلف در زمینه تأمین آب شرب مردم نیازمند 245 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان البرز با بیان اینکه با توجه به اینکه برخی از معضلات در مسیر تأمین آب شرب مردم وجود دارد، گفت: در این زمینه و برای عبور از این معضل باید احداث مخازن ذخیره، حفرچاه، لوله‌گذاری و احداث تصفیه‌خانه آب را در اولویت قرار دهیم که البته اجرایی شدن این طرح‌ها نیازمند تخصیص هر چه سریع‌تر اعتبارات است.

رضایی‌فر با تأکید بر اینکه بحران کم‌آبی استان البرز را نیز تهدید می‌کند، افزود: برای عبور از بحران کم‌آبی در استان البرز طی 5 سال آتی حداقل به 245 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

به گفته وی، برای اینکه در برنامه ششم توسعه ملی با مشکل کم‌آبی و بروز بحران آب در این استان مواجه نشویم، باید 100 هزار مترمکعب حجم مخازن ذخیره آب و 70 حلقه چاه عمیق را به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل آبفای استان البرز تأکید کرد: در این زمینه باید 80 کیلومتر احداث خطوط انتقال، 1000 لیتر بر ثانیه تصفیه‌خانه آب و 250 کیلومتر اصلاح شبکه‌های فرسوده را نیز در این استان و به منظور عبور از بحران کم‌آبی انجام دهیم.

* شهرستان اشتهارد در آستانه بحران آب قرار دارد

رضایی‌فر در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان اشتهارد در آستانه بحران کم‌آبی قرار گرفته است،‌ افزود: برای عبور از این بحران اقدامات لازم به منظور اجرای طرح تأسیسات آب شیرین‌کن در این شهرستان انجام شده است.

وی تصریح کرد: این طرح هم‌اکنون در مراحل پایانی قرار دارد و با تمهیدات اندیشیده شده این مهم اوایل سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان البرز با بیان اینکه با احداث تأسیسات آب‌شیرین کن در اشتهارد، این شهرستان از وضعیت بحران کم‌آبی تغییر وضعیت خواهد داد و به وضعیت عادی باز خواهد گشت، گفت: این آب شیرین کن با ظرفیت 5000 مترمکعب در شبانه‌روز و با صرف اعتبار بیش از 6 میلیارد تومان سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.

رضایی‌فر از دیگر اقدامات انجام شده در این سازمان به منظور خروج از بحران کم‌آبی در شهرستان‌های مختلف استان را احداث ایستگاه و تأسیسات بین راهی تصفیه‌خانه آب شماره 2 کرج عنوان کرد و بیان داشت: این طرح نیز در مدت 47 روز به‌صورت جهادی اجرایی شد.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح امکان برداشت 35 میلیون مترمکعب آب از سد طالقان برای کرج مهیا شده است، گفت: با تأسیس ایستگاه و تأسیسات بین راهی تصفیه‌خانه آب شماره 2 کرج، شهرهای کرج و فردیس نیز از طبقه‌بندی بحران کم‌آبی خارج شده‌اند.

مدیرعامل آبفای استان البرز افزود: برای اجرای این طرح‌ها نیز بیش از 15 میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

رضایی‌فر در ادامه همچنین به اقدامات صورت گرفته در زمینه فاضلاب نیز اشاره کرد و بیان داشت: بخشی از فاضلاب کرج با مجموع جمعیت زیرپوشش 420 هزار نفر هم‌اکنون در حال احداث است.

به گفته وی، دومین تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر نیز در قوچ حصار نظرآباد در دست ساخت است که در 6 ماهه اول سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا