کتاب یک پزشک ژاپنی در باره مجروحان شیمیایی در ایران دوشنبه رونمایی می شود

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، این کتاب اثر یک پزشک و امدادگر قربانیان سلاح های شیمیایی از ژاپن است که در آن، گوشه هایی از 20 سال فعالیت های امدادرسانی پزشکی بین المللی و وضعیت قربانیان سلاح های شیمیایی در ایران روایت شده است.
کتاب «همراه با مجروحان شیمیایی ایران» همچنین فعالیت سازمان های مردم نهادی چون موسسه غیرانتفاعی ژاپنی موست (MOCT) در زمینه کمک به مجروحان سلاح های شیمیایی را توضیح داده است. این موسسه طی 13 سال گذشته با انجمن حمایت از قربانیان سلاح های شیمیایی ایران همکاری کرده است.
این کتاب 182 صفحه ای با ترجمه یاسر شهبازی و همکاری موزه صلح تهران توسط انتشارات «رسانش نوین» به چاپ رسیده است.
مراسم رونمایی از کتاب همراه با مجروحان شیمیایی ساعت 17:30 روز دوشنبه 25 بهمن در خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان طالقانی تهران، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر برگزار می شود.
بنا به اعلام مرکز رسیدگی به مصدومین شیمیایی، شمار کل جانبازان شیمیایی انتقال یافته به پشت جبهه در دوران 8 ساله دفاع مقدس بیش از 100 هزار نفر بود که نیمی از آنها متوسط و شدید و نیمی دیگر خفیف بودند.
بر اساس این گزارش، مجموع شهدای شیمیایی در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران 3500 نفر بود که از این تعداد، یکهزار نفر بر اثر استنشاق گاز خردل و 2500 تن دیگر با گاز اعصاب به شهادت رسیدند، اگرچه شهدایی نیز با ترکیبات سیانید جان خود را از دست دادند.
شمار کل جانبازان شیمیایی با گاز خردل که دارای پرونده پزشکی می باشند 32 هزار نفر اعلام شده است.
فراهنگ**9283** خبرنگار: فرشته ذبیحیان/ انتشار دهنده: محمدرضا نادری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا