60 درصد از اهداف یکساله اشتغالزایی در روستاهای استان مرکزی محقق شد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، عزیز فیلی روز شنبه در نشست اعضاء کمیته اشتغال و سرمایه گذاری روستایی استان مرکزی در محل معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری این استان افزود: یک هزار میلیارد ریال تعهد دستگاه های اجرایی استان مرکزی برای توسعه اشتغالزایی در استان بوده که تا کنون حدود 600 میلیارد ریال این تعهد، محقق شده است.
وی با بیان اینکه 400 میلیارد ریال باقی مانده نیز تا پایان اسفندماه سال جاری تحقق پیدا می یابد، ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) حدود 400 میلیارد ریال، بانک سینا 50 میلیارد ریال، صندوق کارآفرینی امید 54 میلیارد ریال و دستگاه های دیگر نیز حدود 100 میلیارد ریال در راستای سرمایه گذاری و اشتغالزایی روستایی استان مرکزی هزینه کرده اند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی بیان کرد: برنامه ریزی برای ماندگاری جوانان در روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها یکی از اولویت های شاخص دولت تدبیر و امید است.
وی ادامه داد: مشارکت روستائیان برای راه اندازی واحدهای تولیدی بزرگ در محل زندگی، یکی از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید است که این طرح از سال گذشته در استان مرکزی با ترسیم نقشه راه هدفمند دنبال شده است.
فیلی بیان کرد: راه اندازی واحدهای تولیدی در روستاها و با مدیریت منطقی و کارشناسی از سوی بخشداران و دهیاران بسترساز اشتغال پایدار و عاملی موثر در جلوگیری از مهاجرات بی رویه به شهرها است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز گفت: امسال 86 ظرفیت اشتغال روستایی در بخش های صنایع دستی، سوغات و خانه های بوم گردی شناسایی شد.
سید محمد حسینی افزود: تیم شناسایی اشتغال روستایی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی همچنان در روستاهای این استان فعالیت می کند و تا پایان سال 150 مزیت اشتغال روستایی شناسایی می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اضافه کرد: هم اینک هشت هزار نفر در بخش صنایع دستی در استان مرکزی فعالیت می کنند که از این تعداد چهار هزار نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.
رئیس بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: امسال بیش از 157 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در بخش اقتصاد مقاومتی به متقاضیان ارائه شد.
سرهنگ پاسدار علی فراهانی بیان کرد: با پرداخت این تسهیلات 576 فرصت شغلی برای جوانان نقاط روستایی استان فراهم شد.
وی ادامه داد: تسهیلات بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی در بخش های صنایع دستی، پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی، تولید علوفه، پرورش زنبور عسل، پرورش ماهی و محصولات گلخانه ای به متقاضیان ارائه شد.
752 روستا از یک هزار و 210 روستای دارای سکنه در استان مرکزی دارای دهیاری است.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا