آمادگی مقابله باسیلاب احتمالی در کهگیلویه وبویر احمد وجود داشته باشد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با ورود یک سامانه بارشی به جو استان از بعدازظهر فردا /یکشنبه/ و فعالیت آن به مدت 2 روز شاهد بارندگی شدید و احتمال بروز سیلاب و آبگرفتگی معابر در مناطق گرمسیری و بارش برف در نقاط سردسیری استان خواهیم بود.
پژمان نیک اقبالی عصر شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: در این بارندگی بارش شدید باران و برف در استان پیش بینی شده و حساسیت موضوع نیز باید توسط رسانه ها به مردم اطلاع رسانی شود.
وی افزود که تمهیدات لازم از جمله در زمینه جلوگیری از قطعی آب، برق، گاز، آنتن تلفن همراه و سیستم های مخابراتی و بی سیم، تامین مواد غذایی و دیگر مایحتاج ضروری روستائیان و عشایر و توزیع نفت، سیلندر گاز و آرد بین اهالی این مناطق اندیشیده شود.
نیک اقبالی بیان کرد: ستاد مدیریت بحران شهرستان های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد در اسرع وقت تشکیل و اخطارها و هشدارهای لازم نیز به کشاورزان و عشایر استان داده شود.
وی عنوان کرد که علاوه بر استفاده بهینه از بارندگی چند روز آینده در کهگیلویه و بویراحمد می توان با مدیریت صحیح و هماهنگی بین دستگاهی میزان خسارت ها و خطرات ناشی از آن را نیز کاهش داد.
نیک اقبالی ابراز داشت: در صورت لزوم باید از ظرفیت ها و امکانات برخی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بسیج و سپاه فتح نیز استفاده شود.
مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که میزان بارندگی سال زراعی جاری استان تا روز جمعه 22 بهمن 169.4 میلیمتر است در حالی که این میزان در مدت مشابه پارسال 330.8 میلیمتر بود.
فرج الله شکوهی اظهار داشت: بارندگی نرمال بلندمدت کهگیلویه و بویراحمد 364.1 میلیمتر است که این میزان در 11 ماه سال جاری 194.7 کاهش نشان می دهد.
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که مدیران اجرایی استان پاسخگوی تماس های این ستاد هنگام آغاز بارندگی فردا بعدازظهر و بروز سیلاب احتمالی در استان باشند.
سید علی وفایی مقدم اظهار داشت: شماره تلفن کشیک مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد 33230911 با کد 0743 است.
وی افزود که هنگام بارندگی 2 روز آینده جاده های اصلی، فرعی و روستایی کهگیلویه و بویراحمد کنترل شده و اکیپ های راهداری و امداد و نجات نیز در آنها مستقر شود.
وفایی مقدم بیان کرد: مردم کهگیلویه و بویراحمد از سفرهای غیرضروری هنگام بارندگی 2 روز آینده در استان بپرهیزند و در صورت لزوم نیز از زنجیرچرخ و تجهیزات ایمنی استفاده کنند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
7535/8005

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا