هواشناسی سمنان درباره وزش باد شدید و بارندگی ها در این هفته هشدار داد

غلامرضا حسنی غربا روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: بر اساس بررسی نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، با ورود سامانه بارش زای دیگری از غرب و جنوب غرب به کشور، به تدریج از امروز تا اوایل وقت سه شنبه در استان، بارش باران و برف و احتمال رعد و برق و تگرگ و از اواخر وقت امروز وزش باد شدید و در برخی نقاط کولاک برف پیش بینی می شود.
وی بیان داشت: بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و نیز مه آلودگی وکاهش دید و اختلال در تردد محورهای استان سمنان پیش بینی و توصیه می شود تهمیدات پیشگیرانه لازم صورت گیرد و نیروهای امدادی آمادگی داشته باشند.
وی با اشاره به بارش باران در بیشتر نقاط استان سمنان در 24 ساعت گذشته تصریح کرد: در مهدیشهر 3.1 میلی متر، در سرخه یک میلی متر، در شهمیرزاد 0.8 میلی متر، در آرادان و فرومد 0.6 میلی متر در سمنان 0.1 میلیمتر باران و در شهمیرزاد 1.4 سانتی متر برف بارید.
وی، با اشاره به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از وضعیت هوای استان سمنان در 24 ساعت گذشته، تصریح کرد: وزش باد در نقاط مختلف در بیشترین سرعت در ایوانکی به 38 کیلومتر بر ساعت رسید.
حسنی غربا خاطرنشان کرد : در 24 ساعت گذشته مجن در شهرستان شاهرود با منفی 9 درجه و حسینان در شهرستان دامغان با 14 درجه سانتی گراد، به ترتیب کمترین و بیشترین دمای هوای استان سمنان را داشتند.
دمای هوای سمنان امروز کمینه تا یک و بیشینه تا 6 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.
بارش باران و برف پدیده بیشتر نقاط استان سمنان از ابتدای این هفته بود که تا پایان هفته نیز ادامه دارد.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا