آسیب های اجتماعی در خلخال کاهش می یاید

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا ، فریدون بابایی روز یکشنبه در کارگاه آموزشی طرح کنترل آسیب های اجتماعی ویژه مربیان و مدرسان مدارس خلخال افزود: آسیب های اجتماعی یک واقعیت تلخ اجتماعی است که در صورت غفلت از آن همه گیر و کنترل آن بسیار سخت از پیشگیری خواهد بود.
وی گفت: نظام آموزشی و تعلیم و تربیت بدلیل سر و کار داشتن با نسل نوجوان و جوان جامعه بیش از دستگاه های اجرایی در معرض خطر و تهدید آسیب های اجتماعی بوده و از لحاظ برگزاری و استمرار دوره های آموزشی کنترل آسیب ها در آموزش و پرورش بیش از سایرین ضروری بنظر می رسد.
رییس شورای آموزش و پرورش خلخال اظهار کرد: با هدف شناخت آسیب های اجتماعی تهدید کننده دانش آموزان و فرهنگیان شهرستان از این پس جلسات شورای آموزش و پرورش خلخال بیشتر به این موضوع پرداخته و برای آشنایی نزدیک با مشکلات معلمان جلسات گفتگو چهره به چهره با مدیران ، مربیان آموزشی و تربیتی و معلمان با همکاری فرمانداری به صورت مستمر ماهانه برگزار و برای رفع موانع و ارائه راهکارهای پیشگیرانه آسیب های اجتماعی اقدام خواهد شد.
وی با بیان اینکه بسیاری از برخوردهای تند و خشونت آمیز در جامعه ناشی از کاهش سطح تحمل مردم در برابر ناملایمات جامعه است گفت: در صورت افزایش سطح تحمل مردم در رویارویی با مشکلات بسیاری از این رفتارهای تند قابل کنترل خواهد شد.
بابایی افزایش سطح سازگاری با محیط ، آموزش مهارت های زندگی ، ترویج رفتارهای سازگار با محیط جامعه ، تقویت اعتماد به نفس ، افزایش سطح تحمل در برابر دشواری ها ، توجه بیش از پیش به خواسته دانش آموزان و ارائه راهکارهای درست استفاده درست از امکانات فناوری به نسل جوان جامعه را از جمله وظایف مهم معلمان و این قشر تلاشگر عرصه فرهنگ و ادب جامعه دانست.
وی گفت: اندکی احساس مسوولیت از سوی هر یک از افراد جامعه در کنار کاهش آسیب جامعه را به سمت و سوی درست و هدفمند هدایت و افراد را از آلودگی به آسیب های اجتماعی مصون خواهد کرد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا