پیش بینی وقوع سیلاب در برخی مناطق استان کرمان

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

محسن صالحی کرمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش باران و برف از اواخر وقت امروز بیشتر در مناطق غربی کرمان روی خواهد داد و کم کم به تمامی استان سرایت می کند.
وی اظهار کرد: منطقه جبالبارز تا سرچشمه بیشترین بارش ها را در استان کرمان از امشب خواهند داشت و در مناطق کوهستانی مانند ساردوئیه، ارتفاعات رابر، شهربابک، جبالبارز، سرچشمه و بردسیر پیش بینی بارش برف را داریم.
وی با بیان اینکه سیستم هواشناسی نمی تواند به طور کامل و دقیق اوضاع جوی را پیش بینی کند گفت: در عین حال فردا و پس فردا بارندگی مناسبی در استان کرمان رخ خواهد داد که احتمال دارد برخی مناطق این استان را دچار سیلاب کند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان افزود: بارش ها و به تبع آن سیلاب طی 2 روز آینده در برخی استان های کشور ممکن است بسیار شدید باشد.
وی با اشاره به افزایش نسبی دمای مناطق استان کرمان نسبت به چند روز گذشته گفت: بارش برف در دوشنبه و سه شنبه این هفته به دلیل گرم تر بودن هوا کمتر از بارش برف طی 2 هفته گذشته خواهد بود.
صالحی کرمانی بیان کرد: مناطق با ارتفاع 2 هزار و 100 متر به بالا در استان کرمان به طور قطع شاهد بارش برف خواهد بود و برای شهر کرمان در این 2 روز پیش بینی برف نداریم.
وی گفت: بارش برف در مناطق کوهستانی مانند سرچشمه و جبالبارز شدید خواهد بود.
وی به دامداران مناطق مستعد سیلاب توصیه کرد دام های خود را از مسیر سیلاب خارج و مردم نیز از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با تاکید بر اینکه رانندگان برای سفرهای ضروری از زنجیر چرخ استفاده کنند افزود: توصیه می شود رانندگان برای سفر مخزن سوخت خودروی خود را پر کنند و وسایل لازم را به همراه داشته باشند.
مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان اعلام کرد: سامانه بارشی از امروز (یکشنبه) از غرب و جنوب غرب وارد این استان می شود که با بارش برف و باران به تدریج خود را در سایر مناطق کرمان نیز نشان خواهد داد.
خبرنگار: نجمه حسنی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
3029/3028

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا