رقابت کودکان کار در چهارمین دوره مسابقات بین المللی سازه های ماکارونی

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

محمد باصری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره از مسابقات روزهای 25 و 26 بهمن ماه ساعت 9 تا 19 با حضور نمایندگان کشورهای آمریکا، کانادا، کره جنوبی، روسیه، قزاقستان، عراق و ایران در تالار ایوان شمس واقع در تقاطع بزرگراه های کردستان و شهید گمنام برگزار می شود.
وی با اشاره به برگزاری چهارمین دوره مسابقات بین المللی سازه های ماکارونی در سه بخش دانش آموزی، دانشجویی و سنگین گفت: در این دوره کودکان کار و خیابان تحت پوشش مراکز پرتو شهرداری تهران در رده های سنی 8تا 16سال و برگزیده مسابقه سازه های ماکارونی کودکان کار و خیابان حضور خواهند داشت.
باصری با بیان اینکه مسابقه سازه های ماکارونی کودکان کار و خیابان تحت پوشش مراکز پرتو شهرداری تهران دی ماه سال جاری با حضور 10 گروه از هفت مرکز پرتو در محله «خلازیر» برگزار شد، اظهار کرد:در این مسابقات سه گروه پنج نفره برگزیده شدند که در چهارمین دوره مسابقات بین المللی سازه های ماکارونی شرکت می کنند.
معاون حمایت های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران هدف از حضور کودکان کار و خیابان در مسابقات سازه های ماکارونی را آموختن کار گروهی و مشارکت به این کودکان عنوان کرد و گفت: چهارمین دوره مسابقات بین المللی سازه های ماکارونی با حمایت شرکت SBC با حمایت و محوریت کودکان کار برگزار می شود.
وی افزود: در این مسابقات، از سازنده زیباترین و مستحکم ترین سازه های ماکارونی ساخته شده توسط شرکت کنندگان تقدیر شده و در پایان این رقابت، بیش از ٢٠٠ میلیون ریال جوایز نقدی به برندگان بخش های مختلف اهدا خواهد شد.
باصری برگزاری ویژه برنامه و آیین نکوداشت روز درختکاری در هفته دوم اسفندماه را از دیگر برنامه های سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران برای حمایت از کودکان کار و خیابانی عنوان کرد و گفت: این برنامه به مناسبت روز درختکاری با حضور 1200 کودک کار و خیابان در یکی از بوستان های شهر تهران با بخش های مختلف هنری برگزار می شود.
معاون حمایت های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به طرح «فجر مهربانی» به مناسبت دهه مبارک فجر افزود: این طرح هر ساله برگزار می شود، که امسال در این طرح، 200نفر از کودکان کار و خیابان ایرانی تحت پوشش مراکز پرتو به مدیران ارشد شهرداری تهران معرفی شده و کودکان کار و خانواده آنان از لحاظ تامین خدمات درمانی و مایحتاج زندگی و… مورد حمایت مدیران قرار می گیرند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا