بارندگیهای اخیر هزار و 15 میلیارد ریال به بخش کشاورزی خسارت زد

رضا نجفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اثر جریان سیلاب های اخیر به پنج هزار هکتار از مزارع و باغ ها سیستان و بلوچستان خسارت وارد شده است.
وی گفت: بخش کشاورزی شهرستان های قصرقند، کنارک، دلگان، مهرستان، سیب و سوران، سرباز، نیکشهر، فنوج، ایرانشهر، چابهار، خاش و میرجاوه در بارندگی های هفته گذشته خسارت دید.
وی افزود: در مجموع سیلاب اخیر به 370 واحد جایگاه دام، 780 رشته قنات، 106 کیلومتر جاده دسترسی به مزارع، 60 کیلومتر کانال انتقال آب، 75 کیلومتر خط انتقال آب با لوله، 147 مورد بندسارها و 907 حلقه چاه و چاهک خسارات زد.
به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا سیستان و بلوچستان پس از چند سال که در رده دوم کم بارش ترین استان های کشور قرار داشت به یکباره در بهمن امسال درهای رحمت الهی به روی مردم این دیار گشوده شد و نزولات آسمانی لب های خشکیده این دیار کویری را از تشنگی مفرط نجات داد.
به لطف الهی شدت بارندگی ها به حدی بود که در 2 دوره کوتاه، نخست از یکم تا پنجم بهمن و دوره دوم 14 و 15 بهمن ماه منجر به جاری شدن سیلاب و روان آب در مناطق جنوبی و مرکزی این استان شد.
ریزش 2 مرحله باران زمستانی هر چند مدت زمان آن کوتاه بود اما موجی از شادی، امید و نشاط را برای مردم به ویژه روستاییان و کشاورزان به ارمغان آورد بگونه ای که وقتی منجر به سیلاب شد و مشکلات متعددی نظیر قطع راههای ارتباطی، تخریب منازل مسکونی، تعطیلی مدارس و وارد کردن خسارت های جدی به بخش کشاورزی، زیربنایی و غیره را به همراه داشت بازهم بسیاری از خسارت دیدگان نه تنها گلایه نکردند بلکه سجده شکر بجای آورده و نعمت خداوندی را که بعضا به نقمت نیز تبدیل شده بود، ارج نهادند.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا