مخالفت هواداران محیط زیست با احداث تله کابین در ناهارخوران گرگان

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا در این نامه که خطاب به نماینده ولی فقیه، استاندار، دادستان مرکز استان و سایر مدیران ذیربط گلستان تنظیم شده و تصویری از آن در اختیار رسانه ها قرار گرفت، آمده است: ناهارخوران نه فقط افتخار شهر گرگان بلکه افتخار تمام ایران و مکانی است که همه اقشار و طبقات مختلف جامعه از طبیعت آن استفاده می کنند.
دوست داران محیط زیست در این نامه ابراز داشتند: منطقه زیبای جنگلی ناهارخوران در فصل گرم سال پذیرای میهمانان زیادی است و شهرت آن به حدی بوده که بسیاری از مردم ایران، شهر گرگان را با ناهارخوران می شناسند.
در ادامه این نامه آمده است: متاسفانه در سال های اخیر ساخت و ساز در ناهارخوران شدت گرفته و هر روز از وسعت جنگل آن کاسته می شود و آنچه امروز باعث نگرانی شده خبر ساخت تله کابین در این مکان است که بدون تردید به تخریب جنگل شدت و عمق می بخشد.
نامه معترضان می افزاید: در صورت بهره برداری از تله کابین ناهارخوران چیزی از طبیعت گرگان باقی نمی ماند از طرف دیگر معلوم نیست با توجه به حجم بالای ترافیک منطقه چرا تصمیم به اجرای اینچنین طرحی گرفته شده است به عبارت دیگر تله کابین یعنی مرگ ناهارخوران.
به گزارش ایرنا بر اساس قرارداد همکاری شهرداری گرگان با یک شرکت فرانسوی ساخت تله کابین در مسیر ناهارخوران گرگان و در حد فاصل سایت قوری (بابا طاهر) تا قسمت هموار سفیدچشمه بزودی آغاز می شود.
پارک جنگلی و گردشگری ناهارخوران در جنوب گرگان و در حوزه شهری مرکز استان گلستان واقع است.
3014/1648/6203

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا