قزوین رتبه نخست ترافیک کشور را به خود اختصاص داد

پایگاه خبری ارک خبر-قزوین:

رئیس پلیس راه قزوین:
قزوین رتبه نخست ترافیک کشور را به خود اختصاص داد
رئیس پلیس راه استان قزوین با بیان اینکه در زمینه ترافیک کشور، این استان بین رتبه نخست تا چهارم قرار دارد، گفت: از نظر طول حوزه آزادراهی این استان رتبه دوم کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش ارک خبربه نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، نصرالله بیگلری در نشست خبری که صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در مرکز پلیس راهور استان قزوین برگزار شد آماری از عملکرد و حوادث 10 ماه نخست سال جاری را ارائه داد و اظهار داشت: قزوین یکی از استان‌های مهم و پرترافیک بوده که شرق را به شمال، غرب و شمال غرب را متصل می‌کند.

وی افزود: استان قزوین یک درصد از وسعت کشور را دارد و 15 درصد از مسیرهای مواصلاتی کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راه استان قزوین ادامه داد: در شرایط عادی بین سه تا چهار هزار تردد طی روز در مسیرهای مواصلاتی این استان صورت می‌گیرد و در روزهای تعطیل هم یک میلیون و 400 هزار تردد در این مسیرها حاکم است.

بیگلری با بیان اینکه در زمینه ترافیک کشور، استان قزوین بین رتبه نخست تا چهارم قرار دارد، یادآور شد: از نظر طول حوزه آزادراهی این استان رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده و طول بزرگراه‌هایی که در استان قزوین وجود دارد، 270 کیلومتر است.

این مسؤول انتظامی اضافه کرد: طول مسیرهای خاکی در استان قزوین دو هزار و 890 کیلومتر و طول مسیرهای آسفالت این استان دو هزار و 200 کیلومتر است.

* کاهش 11 درصدی آمار تصادفات در قزوین

رئیس پلیس راه استان قزوین یادآور شد: طول مسیرهای مواصلاتی استان قزوین 6 هزار و 670 کیلومتر است که 48 درصد نسبت به سال گذشته افزایش تردد به وجود آمده و آمار تصادفات نسبت به سال گذشته 11 درصد کاهش یافته است.

بیگلری اضافه کرد: 21 دستگاه دوربین سرعت‌سنج در مسیرهای مواصلاتی استان قزوین نصب شده است و برنامه‌ریزی شده تا در محورهای قزوین-همدان و قزوین-زنجان هم دوربین سرعت‌سنج نصب شود.

این مسؤول انتظامی با بیان اینکه در سال جاری نسبت به سال گذشته 17 نفر از آمار  متوفیان کاهش یافته است، مطرح کرد: این آمار معادل 6.1 درصد ب.ده و در تصادفاتی که منجر به خسارت به وسایل نقلیه شده 23.8 درصد کاهش آمار به وجود آمده است.

رئیس پلیس راه استان قزوین افزود: 34 درصد در ناوگان عمومی تصادف کاهش داشت و این در حالی است که روزانه در مسیرهای مواصلاتی استان بیش از دو هزار دستگاه اتوبوس تردد دارد.

بیگلری با اشاره به اینکه 72 نقطه پرحادثه مسیرهای مواصلاتی استان قزوین شناسایی شده، گفت: این شناسایی بر اساس کارشناسی تصادفاتی است که در سه سال اخیر رخ داده و مورد بررسی قرار گرفته و سال آینده برای رفع موانع موجود اقدام می‌شود.

وی عنوان کرد: 22 هزار و 11 فقره ثبت اعمال قانون صورت گرفته، 19 هزار و 580 فقره ثبت سبقت غیرمجاز، 15 هزار و 110 فقره ثبت انحراف به چپ، 66 هزار و 730 فقره ثبت نقص فنی، 93 هزار و 810 فقره ثبت عدم بستن کمربند ایمنی، 10 هزار و 331 فقره ثبت صحبت با تلفن همراه و دو هزار، 323 فقره ثبت حرکت مارپیچ و 799 هزار و 955 برگ ثبت جرائم وسایل نقلیه در 10 ماه نخست سال جاری بود.

* کاهش 8.8 درصدی اعمال قانون در جرائم رانندگی

رئیس پلیس راه استان قزوین عنوان کرد: آمار اعمال قانون در 10 ماه نخست سال جاری 876 هزار و 760 فقره بود که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 8.8 درصد کاهش اعمال قانون صورت گرفته است.

بیگلری تصریح کرد: در سال جاری یک هزار و 64 خودرو جریمه بیش از یک میلیون تومان را در پرونده خود ثبت کرد که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش 63 درصدی دارد.

این مسؤول به بیشترین دلایل تصادفات اشاره کرد و گفت: عدم توجه به جلو 64 درصد از علل تصادفات را به خود اختصاص داده، 8.7 درصد از علل تصادفات مربوط به انحراف به چپ، تغییر مسیر ناگهانی هفت درصد و هشت درصد از تصادفات هم به دلیل تخطی از مسیر اصلی بوده است.

رئیس پلیس راه استان قزوین ادامه داد: بیشترین تصادفات مربوط به وسایل نقلیه سواری با 70 درصد بوده، 11.4 تصادفات مربوط به خودروی وانت، 7.2 درصد تصادفات مربوط به موتورسیکلت، 9 درصد تصادفات مربوط به کامیون و خودروهای سنگین و 2.3 درصد مربوط به سایر وسایل نقلیه بوده و بیشترین درصد تصادفات هم مربوط به خودروی پراید است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا