ذخیره 500 میلیون مترمکعب آب پشت سد سلمان فارسی

پایگاه خبری ارک خبر-فارس:

فرماندار ویژه جهرم خبر داد

ذخیره 500 میلیون مترمکعب آب پشت سد سلمان فارسی

 

فرماندار ویژه جهرم با رد شایعات مطرح‌شده در مورد شکسته شدن سد سلمان فارسی گفت: این سد ظرفیت پذیرش 900 میلیون مترمکعب آب را دارد که تنها 500 میلیون مترمکعب تابه‌حال آب در آن جمع شده است.

ارک خبربه نقل ازفارس:علیرضا صحراییان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: بارندگی‌های بسیار خوب چند روز گذشته موجب خوشحالی تمام مردم استان شده است و خوشبختانه با مدیریتی خوبی که قبل از بارندگی‌ها شد، تلفات جانی نیز نداشتیم و تنها خانه‌های مردم چند روستا تخریب شد.

وی افزود: از نیمه‌های شب گذشته نیز مسؤولان اداره برق ورود پیدا کرده و ایستگاه‌هایی که پر آب‌شده بود را تخلیه کرده و رسوب‌زدایی کردند و مشکل قطعی برق برخی نواحی را حل کردند و شرکت گازی‌ها نیز در حال فعالیت هستند و به‌احتمال‌زیاد تا ظهر گاز مناطقی که قطع‌شده است، وصل خواهد شد، ضمن اینکه در قضیه آب نیز مشکل خاصی نداریم.

فرماندار جهرم همچنین درباره سد سلمان فارسی نیز گفت: سد سلمان فارسی هیچ مشکلی ندارد و با بارشی که انجام شد، تمام حوزه آبریز جهرم و فسا و داراب را پرشده و ذخیره‌سازی خوبی در این سد انجام‌شده که ظرفیت آن بالای 900 میلیون مترمکعب است و مجموع این بارش‌ها تنها 500 میلیون مترمکعب آب را در این سد ذخیره کرده است.

وی درباره تعطیلی دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز اظهار داشت: بعد از تخریب سد محمدآباد برای کنترل سیلاب و حفظ جان مردم ناچار شدیم که بخشی از سیل را به سمت دانشگاه علوم پزشکی ببریم که امروز با همکاری مسؤولان دانشگاه، مشکل برطرف خواهد شد.

وی با تشکر از مردم شهرک فاطمیه، حیدرآباد، فرهنگ شهر، زیباشهر و حسین‌آباد به دلیل تخلیه به‌موقع منازل گفت: اهالی این مناطق به‌موقع محل را ترک کردند که موجب شد هیچ‌گونه تلفاتی نداشته باشیم.

دکمه بازگشت به بالا