لزوم ارسال گزارشی از مراکز و ساختمان های فرسوده شهر به شورای اسلامی شهر

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

رئيس كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر اصفهان تاکید کرد:

لزوم ارسال گزارشی از مراکز و ساختمان های فرسوده شهر به شورای اسلامی شهر

رئيس كميسيون فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شوراي اسلامي شهر اصفهان گفت: گزارشی از مراکز و ساختمان های فرسوده شهر اصفهان به شورای اسلامی شهر باید ارائه شود.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر اصفهان، اصغر آذربايجاني در یکصد و شصت و ششمین جلسه علنی از دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبريك به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر اظهار كرد: اميدواريم با حضور پرشکوه و پر افتخار مردم ایران در مراسم راهپیمایی بیست و دوم بهمن بیعتی دوباره با اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و خون شهداي عزیز و ولایت فقیه را نظاره خواهیم کرد و مسئولان هم با خدمات صادقانه و جهادی دین خودشان را به مردم قدرشناس و ولایت مدار و نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا كنند.

وي اضافه كرد: همچنین درگذشت هنرمند عزیز کشورمان جناب آقای حسن جوهرچی را به جامعه هنری و مردم هنر دوست کشورمان تسليت عرض مي كنم.

رئيس كميسيون فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شوراي اسلامي شهر اصفهان تصريح كرد: همچنین روز پرستار را به  جامعه خدوم پرستاران زحمتکش و تلاشگر تبريك عرض مي كنم.

وي ادامه داد: از برگزاری بیش از 500 جشن های پر از شور و نشاط که به همت مردم و مراکز مختلف که با مشارکت معاونین فرهنگی، اجتماعی مناطق شهرداری در حال برگزاری است و یاد و خاطره ایام پیروزی انقلاب اسلامی را یادآوری می كنند، تقدير و تشكر مي كنيم.

آذربايجاني تاكيد كرد: اميدواريم با برگزاری این برنامه ها بتوان در انتقال اهداف بلند و متعالی جمهوری اسلامی به نسل جوان و نوجوان کشورمان شاهد اهتزاز رفیع پرچم جمهوری اسلامی را بیش از گذشته شاهد باشیم.

وي افزود: روز گذشته شاهد اجراي برنامه های متعددی از طریق خیریه ها در افتتاح مراکز خدماتی به شهروندان گرامی بودیم که به واقع حرکت ارزشمند مردم نوعدوست و خیریه های اصفهان که در حال حاضر بخشی از وظایف حاکمیت را به دوش می کشند و امور مردم را تسهیل و کمک می کنند، بسیار قابل تقدیر است و قطعا به جهت حل مشکلات مردم مورد رضايت حق تعالی خواهد بود.

رئيس كميسيون فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شوراي اسلامي شهر اصفهان گفت: از دستگاه های مختلف انتظار می رود در برآوردن انتظارات خیریه ها و مراکز خدماتی اجتماعی تسهیلگری  و روان سازی لازم را فراهم كنند.

وي با تاكيد بر اينكه در هفته های گذشته شاهد اتفاق ناگوار پلاسکو بودیم که با ابراز همدردی و همراهی مردم عزیز و دستگاه های مختلف به عنوان نماد همدلی و نمونه کار جمعی موفق عرضه شد، اظهار كرد: اما همانطور که در تذکرات قبلی هم گفته شد به دور از فضای احساسی بايد با یک برنامه ریزی دقیق و فوری نسبت به آسیب شناسی و شناسایی مراکز فرسوده و ساختمان های فرسوده شهر که تهدید جدی برای بروز نمونه های مشابه در اصفهان است، اقدامات جدی در سطح شهر توسط مجموعه های ذی ربط انجام بگيرد.

آذربايجاني با اشاره به لزوم ارسال گزارشی از مراکز و ساختمان های فرسوده شهر به شورای اسلامی شهر ادامه داد: مجموعه آتش نشانی هم با ارائه نظریات کارشناسی و ارائه طریق کوتاه مدت و بلند مدت و همچنین آماده سازی و مجهز كردن آتش نشانی با تجهیزات به روز و کارآمد اقدامات جدی در این زمينه صورت بگيرد.

وي  تصريح كرد: با توجه به حساسیت موضوع پیشنهاد می کنم شهرداری تا قبل از تصویب نهایی بودجه سال 96 گزارش اولیه برداشت ساختمان های فرسوده و ارائه راهکارهای لازم جهت رفع تهدید ساختمان های مذکور را به شورا اعلام كنند تا در صورت لزوم ضمن ابلاغ تذکرات لازم به صاحبان ساختمان ها تخصیص بودجه لازم برای رفع تهدیدها انجام پذیرد.

رئيس كميسيون فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شوراي اسلامي شهر اصفهان با اشاره به هرس درختان در سطح معابر شهر اضافه كرد: بعضا مشاهده می شود که شاخه های هرس شده کنار خیابان ها ریخته و عرض معابر را گرفته و سبب می شود تردد و رفت و آمد وسایط نقلیه در سطح معابر با توجه به ترافیک خیابان ها در شب عید دچار مشکل شود.

وي تاكيد كرد: با توجه به اين موضوع شهرداری باید دقت لازم در زمان هرس درختان در شبانه روز را داشته و در راستاي حمل فوری آنها اقدامات لازم را انجام بدهند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا