۵۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال در فلاورجان به بهره‌برداری می‌رسد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

فرماندار فلاورجان:

۵۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال در فلاورجان به بهره‌برداری می‌رسد

 

فرماندار فلاورجان با اشاره به اجرای ۷۰ برنامه در هفته فرهنگی شهرستان فلاورجان گفت: ۵۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال در فلاورجان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ارک خبر: اصغر هدایت صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه اعتلای فرهنگی زمینه ساز توسعه بوده و قوام جامعه به فرهنگ آن بستگی دارد اظهار داشت: شهرستان فلاورجان عالمانی همچون فاضل فلاورجانی و آیت‌الله شریعت را تربیت کرده و با تقدیم 1300 شهید و 9 شهید مدافع حرم به عنوان شهرستان فرهنگی و عالم پرور معرفی می‌شود.

وی افزود: روز 5 اسفند از سال 1394 با تصویب شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز شهرستان فلاورجان تعیین شد، این روز مصادف با اجرای عملیات خیبر در سال 1362 و به شهادت رسیدن 146 شهید جان بر کف شهرستان فلاورجان در این عملیات است.

وی با اشاره به اجرای 70 برنامه هنری، ورزشی، علمی، مذهبی و بومی و محلی در هفته فرهنگی شهرستان فلاورجان گفت: این برنامه‌ها به منظور عمق بخشی به فرهنگ شهرستان، از 30 بهمن‌ماه آغاز شده و تا 6 اسفند ادامه دارد تا غنای فرهنگی، اهمیت به آداب و رسوم و ارزش‌های فرهنگی شهرستان مورد توجه بیشتر قرار گیرد و زمینه نشاط اجتماعی فراهم شود.

هدایت گفت: همایش روز شهرستان فلاورجان روز پنجشنبه 5 اسفند از ساعت 15 الی 17 در مصلای نماز جمعه شهرستان با حضور خانواده شهدای عملیات خیبر، مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین بیش از 50 پروژه عمرانی با اعتبار 30 میلیارد تومان شامل پروژه‌های راه و شهرسازی، برق، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، شهرداری‌ها و اشتغالزایی در این هفته به بهره برداری می‌رسد.

فرماندار فلاورجان با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای شهرستان در سال 1396 افزود: کارهای مقدماتی و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری این کنگره در حال آماده‌سازی است و یادواره‌های مقدماتی این کنگره ملی برگزار شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح کشوری کرامت به مدت 3 سال در شهرستان فلاورجان گفت: این طرح با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر به منظور ارتقا سطح دانش و آگاهی به صورت آزمایشی در این شهرستان در حال اجرا است که 90 درصد برنامه‌های این طرح آموزشی و فرهنگی است، این طرح  به مدت 3 سال برگزار می‌شود.

هدایت بیان کرد: طرح کرامت توسط سازمان بسیج مستضعفین پیشنهاد شده و در ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به تصویب رسیده است که در آن آموزش‌های لازم از سنین 4 تا 60 سال به اقشار مختلف مردم ارائه می‌شود.

وی اتوبان ذوب آهن را یکی از موانع رشد و توسعه شهرستان فلاورجان برشمرد و گفت: دیوارهای بتنی اتوبان ذوب‌آهن با هدف ایمنی و دیوار صوتی احداث شده اما شهرستان فلاورجان را به 2 قسمت تقسیم کرده است و بسیاری از مردم در عبور و مرور خود دچار مشکل هستند.

فرماندار فلاورجان بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های ویژه شهرستان فلاورجان در حوزه ورزشی است و این شهرستان قهرمانان استانی، ملی و بین‌المللی در رشته‌های ورزشی رزمی و توپی دارد، اخیراً تیم فوتسال شهرستان به لیگ برتر کشور راه پیدا کرده است اما اعتبار ویژه و خاصی برای حمایت از قهرمانان وجود ندارد اما در حد توان حمایت‌های جزئی از ورزشکاران داشته‌ایم که در خور و شایسته آنان نیست.

وی با اشاره به فعالیت 50 سازمان مردم‌نهاد در حوزه فرهنگی و حمایتی تصریح کرد: 464 اثر تاریخی و 30 اثر تاریخی در این شهرستان به ثبت ملی رسیده که این شهرستان یکی از اهداف گردشگری در استان اصفهان محسوب می‌شود.

هدایت گفت: 170 میلیارد ریال اعتبارات عمرانی شهرستان در سال 1395 است که در فاز نخست، 45 درصد از آن تحقق یافته و امیدوار هستیم تا تیرماه سال 1396 مابقی آن تخصیص یابد.

دکمه بازگشت به بالا