فرماندار عجب شیر وضعیت جمع آوری و امحاء زباله در این شهرستان را نامطلوب خواند

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، سید شمس الدین مراثی روز دوشنبه در کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان افزود: روزانه 32 تن زباله در عجب شیر تولید می‌ شود از این رو نحوه جمع آوری و امحا آن باید اصلاح شود.
وی گفت: تفکیک زباله ‌های تر از خشک در مبدا نیز ضروری بوده و این خود نیازمند فرهنگ ‌سازی است.
وی افزود: کاهش تولید زباله، تفکیک پسماند خشک و تر، کاهش حجم زباله و حذف رطوبت پسماندها از مهمترین مسائلی است که برای تحقق آنها نیازمند همکاری و مشارکت شهروندان هستیم.
مراثی همچنین به جمع آوری پسماندهای حیوانی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان عجب شیر با جمع آوری بیش از 95 درصد پسماندهای حیوانی، رتبه اول را در استان داراست.
وی همچنین خواستار راه اندازی دستگاه دفع پسماند بیمارستانی در این شهرستان شد و افزود: شبکه بهداشت شهرستان عجب شیر باید با تامین اعتبار مورد نیاز، دستگاه دفع پسماند را تا یک ماه آینده راه اندازی کند.
فرماندار عجب شیر در بخش دیگری از سخنان خود به دفن سنتی زباله در شهرستان اشاره کرد و گفت: امحاء زباله‌ ها در سایت زباله این شهرستان به صورت سنتی انجام می ‌شود و این شیوه نمی ‌تواند در آینده جوابگوی حجم عظیم تولید زباله ‌های شهری باشد.
مراثی با اشاره به لزوم تجهیز سایت دفن زباله این شهرستان، بیان کرد: مدیریت مواد زائد خشک شهری نیازمند جذب اعتبارات بخش خصوصی است تا بتوان از این مواد استفاده بهینه کرد.
وی مشارکت شهروندان در اجرای موفقیت ‌آمیز این طرح را بسیار موثر دانست و گفت: مدیریت بهینه نظافت شهر، جمع‌آوری پسماند و خدمت ‌رسانی به شهروندان باید در اولویت‌ های کاری شهرداری قرار گیرد.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده: عیسی عطاپور**
7485/3077

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا