نظارت بر فروش متادون در عطاری‌های اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان:

 نظارت بر فروش متادون در عطاری‌های اصفهان

به گزارش ارک خبر-محسن حجتی درنشت خبری بااصحاب رسانه اظهارکرد: طرح نظارت سازمان بسیج جامعه پزشکان بر مراکز ترک اعتیاد در 500 مرکز ترک اعتیاد استان اصفهان اجرایی شده و نتایج خوبی به همراه داشته است.
وی تصریح کرد: عرضه یارانه ای متادون توسط دولت به مراکز ترک اعتیاد، می تواند زمینه ساز برخی مفاسد در این مراکز شود و نیاز است که بر عرضه این نوع دارو در مراکز ترک اعتیاد بصورت جدی نظارت شود.
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان گفت: سازمان بسیج جامعه پزشکی استان با پرهیز از موازی کاری ها به دنبال رفع محرومیت زدایی است.
وی ادامه داد: این سازمان در چهار معاونت امداد، درمان و محرومیت زدایی، آموزش و پژوهش، فرهنگی و نیروی انسانی خدمات ارزشمندی را به بیماران و جامعه پزشکان استان اصفهان ارائه می کند.
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان با اشاره به شناسایی چهار نقطه محروم استان، گفت: قرارگاه محرومیت زدایی از 6 ماه پیش در سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان راه اندازی شده و با راه اندازی این قرارگاه، تاکنون خدمات خوبی در بخش درمان و امداد رسانی توسط سازمان بسیج جامعه
پزشکی استان به محرومان ارائه شده است.
وی اظهار کرد: تاکنون دو عدد یونیت دندانپزشکی برای یکی از مناطق محروم استان اصفهان تهیه شده است.
حجتی با اشاره به اینکه در طی 6 ماه گذشته اعضای سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان با سفر به مناطق مختلف و محروم این استان خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان این مناطق ارائه کرده اند، افزود: برای برگزاری اردوهای امدادی نیازمند همکاری بیشتر استانداری و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستیم.
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان با اشاره به گسترش مواد مخدر در یکی از شهرهای اطراف اصفهان، افزود: این سازمان در راستای اجرای طرح شهر پاک در پروسه سه ساله به دنبال پاکسازی این شهر است.
وی اضافه کرد: سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان در حوزه امداد، مشاوره و درمان به معتادان این شهر وارد عمل شده است.
حجتی با اشاره به خدمات علمی و پژوهشی بسیج جامعه پزشکی در قالب دوره های بازآموزی پزشکان، اظهارکرد: یکی از مشکلات در حوزه طب سنتی، اعتقاد نداشتن پزشکان طب نوین به این عرصه و اعتقاد نداشتن پزشکان طب سنتی به طب نوین و همچنین سوء استفاده برخی از سود جویان از این عرصه است.
وی اضافه کرد: برای از بین بردن اختلاف ها بین پزشکان طب سنتی و طب نوین تاکنون سه کارگاه طب تلفیقی با حضور یک هزار و 200 پزشک توسط سازمان بسیج جامعه پزشکان استان اصفهان برگزار شده است.
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی اصفهان همچنین از اجرای کنفرانسی با حضور 160 پزشک و مدیران مراکز پزشکی استان در خصوص پدافند غیر عامل و دفاع زیستی در سال جاری خبر داد.
وی خاطر نشان کرد: در سال جاری بالغ بر دوهزار کلاس آموزشی در حوزه مختلف درمانی در زمینه های فشار خون، مهارتهای زندگی، دیابت، سرطان و امثال آن در سطح پایگاههای مختلف بسیج برگزار شده است.
حجتی برگزاری درس اخلاق ویژه پزشکان استان اصفهان با حضور آیت الله ناصری در سومین جمعه هر ماه رااز اقدامات فرهنگی این سازمان بیان کرد.
هچنین کارشناس مسئول مدیریت درمان بسیج جامعه پزشکان اصفهان نیز در این نشست گفت: بسیج جامعه پزشکان استان در بخش هایی که وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به دلیل کمبود امکانات و نیروی انسانی ورود پیدا نکرده است، ورود پیدا می کند.
محمد حیدری افزود: امسال 15 تیم به روستاهای پشت کوه فریدونشهر و 80 تیم پزشکی به حاشیه کلانشهر اصفهان از جمله مناطق حصه و دارک اعزام شدند.
وی خاطر نشان کرد: این تیم ها در قالب بیش از پنج نفر شامل پزشک عمومی، کارشناس بهداشت محیط، مشاور، ماما و پرستار است.
حیدری اضافه کرد: در سال جاری بیش از 25 هزار نفر از خدمات رایگان این تیم ها از جمله ویزیت عمومی، کنترل قند خون، کنترل فشار خون، مامایی، تزریقات، جراحی، دندانپزشکی، چشم پزشکی و غربالگری استفاده کرده اند.
وی راه اندازی ایستگاههای صلواتی در مناسبت هایی مانند راهپیمایی 22 بهمن و حضور در اردوهای طرح هجرت دانشجویان را از دیگر اقدامات بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان برشمرد.
سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان از سال 75 فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 79 به فعالیت های خود در سطح استان رسمیت بخشید.
در حال حاضر بیش از هشت هزار نفر عضو این سازمان هستند که دوهزار نفر آنها عضویت فعال دارند و 250 نفر آنها پزشکان متخصص و فوق متخصص هستند.

دکمه بازگشت به بالا