تنها 60 نفر از یک هزار و 559 متکدی جمع آوری شده نیازمند واقعی هستند

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

محمدتقی تقوی روز چهارشنبه در گفت وگوبا خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت نیروهای این موسسه یک هزار و 917 مورد جهت جمع آوری متکدیان اعزام شده اند که در این ماموریت ها 358 متکدی متواری شده بودند.
وی ادامه داد: از مجموع یک هزار و 559 نفر متکدی جمع آوری شده یک هزار و 61 نفر مرد و 856 نفر زن بودند و همچنین یک هزار و 290 نفر بومی این شهر و 537 نفر غیر بومی بودند.
تقوی اظهار کرد: از 853 نفر متکدی که برای بار اول اقدام به این کار کرده بودند، تعهد گرفته شد و 290 نفر نیز تحویل خانواده هایشان داده شدند.
وی اضافه کرد: در سال گذشته 47 نفر از اتباع کشور پاکستان که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده و به شهر تبریز آمده بودند، با همکاری نیروی انتظامی و دادستانی تبریز محل اقامت آنها طی یک ماه کار عملیاتی شناسایی و جمع آوری شدند.
مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز گفت: تمام این 47 نفر با همکاری نیروی انتظامی و دادستانی به مرز ایران و پاکستان در سیستان و بلوچستان اعزام و از آنجا به کشور خود تحویل داده شدند که تمامی هزینه این افراد از طریق موسسه پرداخت شد.
وی افزود: برای افرادی که نیازمند واقعی هستند، از سوی موسسه سبد غذایی و حقوق ماهیانه ارائه می شود و همچنین موضوعات درمانی آنها از طریق موسسه پیگیری می شود.
تقوی ادامه داد: برای افرادی که قادر به کار هستند، از طریق همکاری واحدهای تولیدی همکار با این موسسه کاریابی انجام می گیرد که در سال جاری 57 نفر جذب کار شدند.
وی اظهار کرد: پنج نفر از متکدیان جمع آوری شده به دلیل بیماری روانی به بیمارستان رازی تبریز ارجاع داده شدند و 155 نفر نیز به شهرستان های خود اعزام شدند.
مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز گفت: در سال جاری 53 نفر از متکدیگران سابقه دار بودند که تحویل نیروی انتظامی داده شدند و 35 نفر نیز از اتباع بیگانه بودند.
وی با اشاره به همکاری نیروی انتظامی با این موسسه خیریه ادامه داد: چهار نفر از ماموران نیروی انتظامی برای جمع آوری متکدیان از سطح شهر در کنار کارکنان این موسسه حضور دارند.
تقوی اظهار کرد: شهروندان می توانند با مشاهده متکدیان در هر نقطه از سطح شهر جهت جمع آوری این افراد با شماره تلفن های 32330808 و یا 09142088484 تماس بگیرند و اطلاع رسانی کنند.
وی با بیان اینکه این موسسه با هدف جمع آوری افراد نیازمند از سطح شهر تبریز که اقدام به متکدی گری می کنند در سال 1352 راه اندازی شده است، گفت: با راه اندازی این موسسه و همکاری خیران و مردم توانستیم تبریز را به شهر بدون گدا تبدیل کینم.
مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز گفت: اکثر این افراد به بهانه اینکه بیمار هستند و یا نسخه درمانی دارند، از مردم جهت دریافت کمک های نقدی درخواست کمک می کنند و بیشتر در نزدیکی مراکز درمانی و مطب های پزشکان حضور می یابند.
وی ادامه داد: از نیروهای این موسسه به صورت گشت خودرویی بعداز ظهرها در منطقه 17 شهریور تبریز که بیشترین مراکز درمانی و پزشکی در آنجاست حضور پیدا می کنند.
تقوی اضافه کرد: همچنین این افراد در ایام پنجشنبه و جمعه برای تکدی گری به آرامستان های شهر تبریز به خصوص وادی رحمت این شهر مراجعه می کنند که نیروهای گشت موسسه در این اماکن نیز جهت جمع آوری حضور دارند.
وی با بیان اینکه درآمد یک روز این افراد بیش از یک میلیون ریال است، از شهروندان در خواست کرد: از دادن پول به این افراد خودداری کنند و جهت کمک به نیازمندان از طریق موسسات خیریه اقدام کنند.
کلانشهر تبریز حدود نیمی از جمعیت سه میلیون و 800هزار نفری استان آذربایجان شرقی را در خود جای داده است.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا